اپل از WatchOS 5 رونمایی کرد

علمی

اپل در جریان رویداد توسعه‌دهندگان WWDC 2018 از واچ‌ او‌ اس ۵ رونمایی کرد که با ویژگی‌های ورزشی و سلامتی‌محورِ جدید، راه‌های جدیدی برای اتصال شما به‌دوستانتان معرفی می‌کند. به‌لطف نسخه‌ی جدید واچ‌ او اس، کاربران می‌توانند چالش‌های ۷ روزه‌ای را با دوستانشان آغاز کنند و با آن‌ها به رقابت بپردازند؛ در نهایت نیز با پایان زمانِ ۷ روزه، از طریق مدال‌های در نظر گرفته‌شده پاداش دریافت کنند. کوپرتینونشین‌ها علاوه بر مورد فوق، پشتیبانی از یوگا و پیاده‌روی را نیز به اپلیکیشن Workout اضافه کرده‌اند؛ با این تفاوت که این‌بار، هوش‌مصنوعی چاشنی کار برنامه‌ی یادشده می‌شود و بدون مشخص‌سازی ورزشی که در حال انجامِ آن هستید، به‌صورت خودکار اقدام به شناسایی آن می‌کند.

با این وجود، شناسایی خودکار نوع ورزشتان تنها به انواع خاصی محدود است. اگر ساعت احساس کند که فعالیت ورزشی تازه‌ای را آغاز کرده‌اید، دستگاه به‌صورت هوشمند اقدام به پیشنهاد تکمیلِ اهداف عقب‌مانده‌تان می‌کند؛ همچنین اکنون این بخش قادر است زمانِ پایان ورزشتان را نیز به شما اطلاع دهد.

ویژگی‌های جدید به همین‌جا ختم نمی‌شود و این شرکت از اپلیکیشن جدیدی تحت نام واکی‌تاکی نیز رونمایی کرد. این اپلیکیشن که از طریق وایفای و LTE کار می‌کند، امکان ارسال پیام به دوستانتان را از طریق میانبرها برای شما فراهم می‌آورد.

واچ‌فیس‌های اپل واچ نیز در این نسخه افزایش یافته و اکنون می‌توانید از واچ‌فیس «شورتکات» (ویژگی‌ای که در آی‌او‌اس ۱۲ معرفی شد) نیز استفاده کنید. نکته‌ی مهم درباره‌ی واچ‌فیس‌ سیری در واچ‌ او اس ۵ امکان تعامل آن‌ با برنامه‌های شخص‌ثالث خواهد بود که طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های جدید را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

سیری نیز در این به‌روزرسانی بهبودهایی را متوجه خود کرده که برای نمونه می‌توان به عدم نیاز به نام‌بردن عبارت «هی سیری» برای شروع گفتگو با این دستیار صوتی اشاره کرد. امکان نمایش محتوای وب در درون پیام‌ها دیگر ویژگی جذابی است که به کمک کاربران خواهد آمد؛ خوب است بدانید که این ویژگی از حالت «Reader Mode» پشتیبانی خواهد کرد.

اپلیکیشن پادکست نیز دیگر اپلیکیشن جدیدی است که اگرچه از سال‌ها پیش روی پلتفرم آی‌او‌اس وجود دارد؛ اما این برای نخستین‌بار است که شاهد آن در سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند اپل هستیم.

watch os 5

درست مانند آی‌او‌اس ۱۲، واچ او اس ۵ نیز از اعلانات گروهی پشتیبانی می‌کند؛ از این رو کاربران راهی هموارتر برای مدیریت اعلاناتشان در پیش خواهند داشت. اپل در طی این رویداد اعلام کرد که از طریق اضافه‌شدن راه‌های تعاملی بیشتر با اعلانیه‌های اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث، کاربران می‌توانند بدون ورود به اپلیکیشن موردنظر، اقدامات بیشتری را انجام دهند.

بخش کنترل سنتر نیز از این به بعد قابل شخصی‌سازی خواهد بود و کاربران می‌توانند به بررسی کیفیت هوا یا زمان‌بندی ویژگی «Do Not Disturb» بپردازند.

در آخر نیز به‌واسطه‌ی API‌های پس‌زمینه، اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث نظیر برنامه‌های کتاب صوتی و پادکست می‌توانند در پس‌زمینه نیز روی واچ‌ او اس فعالیت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *