اپلیکیشن فوتوز در iOS 12 چه تغییراتی کرده است

علمی

رویداد WWDC 2018 مختص دستاوردها و محصولات نرم‌افزاری اپل است و یکی از این محصولات اپلیکیشن Photos است. معاون ارشد بخش مهندسی نرم‌افزار اپل، کرگ فدریکی، هرچند در جریان رویداد یادشده زمان زیادی را صرف معرفی بهبودهای این اپلیکیشن نکرد، اما فوتوز در iOS 12 دستخوش تغییرات و بهبودهای بسیاری شده است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بسیاری از تغییرات اپلیکیشن فوتوز در خصوص عملکرد جستجوی این اپلیکیشن هستند. یکی از بهبودهایی که اعمال شده است، قابلیت جستجوی تصاویر مرتبط قبل از وارد کردن کامل عبارت جستجو است. به علاوه وقتی تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید، پیشنهادهای مشابهی برای شما نمایش در خواهند آمد.

Apple photos app

سازمان‌بندی نتایج جستجو نیز کمی متفاوت خواهند بود؛ به این شکل که لحظات جذاب، افراد مهم و مکان‌های جذابی که در آن‌ها اقدام به عکسبرداری کرده‌اید هایلایت خواهند شد. برای جستجوی مکان‌ها کافی است یک عبارت کلی مثل «موزه» را وارد کنید تا تمام تصاویر مرتبط با آن فهرست شوند. این قابلیت جدید رویدادهایی که در آن‌ها شرکت داشته‌اید را نیز شامل می‌شود. فوتوز قادر است این رویدادها را بر حسب زمان و مکان فهرست کند تا راحت‌تر بتوانید تصویر مورد نظر خود را پیدا کنید. نهایتا، امکان جستجوی عبارات ترکیبی نیز اضافه شده است و حتی اپلیکیشن عبارات بیشتر را برای جستجوی دقیق‌تر پیشنهاد می‌دهد.

Apple Photos

در به‌روزرسانی فوتوز، زبانه‌ی جدیدی به نام For You اضافه شده است که در آن عکس‌های خاطره‌انگیز شما مثلا عکس‌هایی که سال گذشته در چنین روزی انداخته‌اید ذخیره می‌شوند.

iOS 12 Photos app

زبانه‌ی For You قابلیت‌های جذاب دیگری نیز دارد که احتمالا جذاب‌ترین آن‌ها پیشنهادهای به‌اشتراک‌گذاری ویژه‌ی آن است. مثلا فوتوز می‌تواند به کمک تشخیص چهره، افراد داخل عکس را تشخیص دهد و پیشنهاد دهد که چه کسی ممکن است بخواهد عکس مورد نظر را داشته باشد. عکس‌ها در رزولوشن کامل خود به اشتراک گذاشته می‌شوند و این قابلیت از کدنگاری بین دستگاهی iMessage و یادگیری ماشین مستقل آیفون بهره می‌برد. در صورت اشتراک‌گذاری تصاویر با این روش، پیشنهادهایی برای شخص دریافت‌کننده نیز به نمایش در می‌آیند که پیشنهاد می‌کنند او نیز تصاویری را که از رویداد داخل عکس گرفته است با شما به اشتراک بگذارد.

در مجموع، باید گفت قابلیت‌های اضافه‌شده به فوتوز در iOS 12 بسیار جذاب هستند؛ هرچند که فدریکی وقت زیادی را به تشریح آن‌ها اختصاص نداد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *