همراه با ملی پوشان ایران در جام جهانی 2018؛ بخش دهم رامین رضاییان

ورزشی


در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود – یکی از مسافران جام جهانی روسیه، مدافع لژیونر فوتبال ایران است که پس از اختلافاتی که با سرمربی سابقش پیدا کرد، راهی فوتبال اروپا و لیگ بلژیک شد.

به گزارش وب سایت نود، رامین رضاییان بازیکن سابق پرسپولیس پس از آنکه از سوی برانکو کنار گذاشته شد، عزم سفر کرد و تصمیم گرفت فوتبال خود را در یکی از تیم های اروپایی دنبال کند. در ادامه سوابق و عملکرد باشگاهی و ملی این بازیکن اهل ساری را مرور می کنیم.

از جنس حاشیه و هیجان

بازیکن 28 ساله تیم ملی فوتبال کشورمان در نهمین دوره رقابت های لیگ برتر برای اولین، و در حالیکه 19 سال داشت، بازی کرد. چهار فصل، 98 بازی و 7 گل زده پایان کار او در تیم صبا بود و پس از آن به راه آهن رفت. رامین 54 بار برای تیم راه آهن بازی کرد و 11 گل هم به ثمر رساند. در پانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر، رضاییان به جمع سرخپوشان تهران پیوست تا زیر نظر سرمربی کروات سابق تیم ملی بازی کند. اما رامین رضاییان در پرسپولیس حاشیه های زیادی داشت که برانکو هرگز آنها را برنمی تابید و سرانجام تصمیم گرفت پس از 40 بازی با پیراهن پرسپولیس و زدن 9 گل، او را از تیم کنار بگذارد. وی در فصل 2015، همراه با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد؛ همچنین، بازی های خوب او در لیگ برتر ایران باعث شد تا در دو فصل متوالی (دوره های 14 و 15 لیگ برتر) در تیم منتخب بهترین های پایان فصل حضور داشته باشد.

محمدحسین ضیایی، رسول کربکندی، محمود یاوری، عبدالله ویسی، صمد مرفاوی، یحیی گل محمدی، محمد مایلی کهن، منصور ابراهیم زاده، حمید استیلی، فرهاد کاظمی و برانکو ایوانکوویچ مربیان رضاییان در لیگ برتر ایران بودند. وی پس از جدایی از جمع سرخپوشان به جمع لژیونرهای فوتبال ایران پیوست و راهی تیم اوستنده بلژیک شد. البته برخی از رفتارهای او گرچه مورد پسند و سلیقه برانکو نبود، اما برخی رفتارها و حرکات او بیشتر به خاطر لذت هیجان بود تا حاشیه سازی برای تیم؛ بارزترین نمونه هم زدن ضربه پنالتی تیمش به شیوه مسی و سوارز بود که در دیدار با سپاهان، در حالیکه بازی بدون گل و بسیار حساس پیگیری می شد، رامین و طارمی دست به چنین ریسکی زده و پنالتی شان را به همین شکل هیجان انگیز وارد دروازه سپاهان کردند که البته مورد استقبال هواداران پرسپولیس هم قرار گرفت. 

رضاییان در این فصل در اوستنده 16 بازی انجام داد که فقط 9 بازی در ترکیب اولیه تیمش بود. در این 9 بازی، مدافع ملی پوش کشورمان فقط در چهار بازی به طور کامل در میدان بود و در سایر دیدارها تعویض شد. وی در فصل گذشته فقط یک بار گلزنی کرد.

مغضوب برانکو، مورد اعتماد کی روش

رضاییان هرچند بازیکن مغضوب پروفسور کروات بود، اما همواره در بین نفرات دعوت به شده تیم ملی قرار داشت و مورد اعتماد کی روش بود. مدافع راست تیم ملی کشورمان اولین بار برای بازی های جام ملت های آسیا 2015 به تیم ملی دعوت شد و از آن پس، به جز یکی دو مقطع کوتاه، همواره در بین ملی پوشان بوده و است. وی که اولین بازی ملی خود را در دیداری دوستانه برابر عراق در کشور استرالیا انجام داد، تا به حال 26 بار پیراهن تیم ملی را بر تن کرده و تنها دو بار پایش به گلزنی باز شده است؛ پاپوآ گینه نو و گوام دو تیمی هستند که رضاییان موفق به گلزنی برابر آنها شد.

 

 

2081

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *