Spheres؛ جنگل بارانی کروی‌شکل آمازون در سیاتل آغاز به کار کرد

علمی

آمازون روز دوشنبه، طی مراسمی، فضای کاری جدیدی را به‌شکل جنگل‌های بارانی در شهر سیاتل افتتاح کرد. سران این شرکت امیدوارند تا کارکنان آن در فضای کاری جدید خود ایده‌های بکری را در ذهن بپرورانند. اگرچه شهرهای مختلف آمریکای شمالی در تلاش برای ترغیب بزرگ‌ترین خرده‌فروشی آنلاین دنیا جهت اعطای امتیاز میزبانی مقر دوم آمازون به آن‌ها هستند؛ اما این شرکت کماکان در حال توسعه‌ی مقر اصلی خود است.

Amazon Spheres

در که حالی برج‌های اداری آمازون و غذاخوری‌های مجلل آن، جایگزین انبارها و پارکینگ‌های منطقه‌ی South Lake Union سیاتل شده‌اند؛ مجتمع Spheres نیز که از امروز از کارکنان آمازون میزبانی می‌کند، نقطه‌ی عطفی در مسیر توسعه‌ی سیاتل طی یک دهه‌ی اخیر به شمار می‌رود. سه گنبد شیشه‌ای مجتمع Spheres، بیش از ۴۰ هزار گیاه از ۴۰۰ گونه‌ی مختلف را دربرمی‌گیرد. آمازون که به‌خاطر فرهنگ کاری سخت‌گیرانه‌ی خود مشهور است، امید دارد تا مجموعه‌ی سرسبز و پرنشاط این مجتمع کروی‌شکل باعث شود تا کارکنان آن، مجال بیشتر و بهتری برای تفکر پیدا کنند و ایده‌های جذابی برای محصولات و طرح‌های جدید ارائه دهند.

فضای Spheres بیش از آنچه که شبیه‌ به یک دفتر کار باشد، به یک گلخانه می‌ماند. در داخل این مجتمع، به‌جای اتاق‌‌های کنفرانس سرپوشیده یا میز‌های بزرگ، راهروها و فضاهایی غیرعادی برای برگزاری جلسات به‌چشم می‌خورد. جف‌ بزوس، بنیان‌گذار متمول آمازون، فضای کاری جدید این شرکت را طی مراسمی با حضور مدیران اجرایی آمازون، مقامات منتخب و احزاب رسانه به‌صورت رسمی افتتاح کرد. بزوس عبارت «Alexa, open the Spheres» یا «الکسا، مجتمع Spheres را افتتاح کن» را به زبان آورد و در این حین، درست‌مانند دستگاه‌های مبتنی بر دستیار دیجیتال الکسا، حلقه‌ای در سقف Spheres به‌رنگ آبی درآمد.

Amazon Spheres

آمازون از سال ۲۰۱۰ تا تابستان ۲۰۱۷ حدود ۳.۷ میلیارد دلار، روی ساخت ساختمان‌‌ها و زیرساخت‌های سیاتل سرمایه‌گذاری کرده است و از این رو مقامات رسمی شهرهای مختلف برای میزبانی مقر دوم آمازون وارد رقابت شده‌اند. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که در مجموع بیش‌ از ۵ میلیارد دلار برای ساخت مقر اصلی دوم خود سرمایه‌گذاری کند و در این مسیر بیش از ۵۰ هزار شغل ایجاد شود. جان شوتلر، قائم‌مقام واحد املاک، مستغلات و تسهیلات جهانی آمازون می‌گوید:

ما قصد ساخت نمادی خاص و به‌یاد ماندنی برای مقر خود و شهر سیاتل را داشتیم.

آمازون در اوایل ماه ژانویه، تعداد شهرهای کاندید برای میزبانی مقر دوم خود را از ۲۳۸ شهر به ۲۰ مورد کاهش داد. شهرهای باقی‌مانده از بوستون و نیویورک گرفته تا آستین، تگزاس، کلان‌شهرهای بزرگی محسوب می‌شوند که می‌توانند افراد تحصیل‌کرده و مستعد را به سوی خود جذب کنند. آمازون تابستان گذشته رقابت برای مقر دوم خود را آغاز کرد و قصد دارد، برنده‌ را اواخر امسال معرفی کند.

Amazon Spheres

جی اینسلی، فرماندار واشینگتن، در مراسم افتتاح مجتمع Spheres، این فضای کاری کروی‌شکل را در کنار برج Space Needle، نمادهای ایالت واشینگتن دانست. مجتمع Spheres که توسط شرکت معماری NBBG طراحی شده است، به‌ بخشی‌ از تورهای مقر آمازون تبدیل خواهد شد. خاطرنشان می‌کنیم که مردم عادی نیز از امروز و با وقت قبلی می‌توانند از نمایشگاهی در داخل مجتمع کروی‌شکل آمازون دیدن کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *