ازبکستان، مثل همیشه ناکام در گلزنی برابر ایران؛ 2 گل در 9 بازی

ورزشی


در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود – تیم ملی ایران در دیداری دوستانه موفق به شکست یک بر صفر ازبکستان شد؛ در این دیدار باز هم ازبکستان در باز کردن دروازه تیم ملی کشورمان ناکام بود که آمار بسیار ضعیفی در این زمینه به جای گذاشته است.

به گزارش وب سایت نود، تیم ملی ازبکستان در رقابت های مختلفی با ایران روبرو شده و تنها دو بار در دو بازی رسمی موفق به گلزنی برابر ایران شده و حاصل آن تنها یک برد در ورزشگاه آزادی در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 بوده است. به جز این بازی، ازبک ها یک بار هم در جام ملت های آسیا 2007 و در دیداری که با برتری دو بر یک تیم کشورمان به پایان رسید، دروازه تیم ملی ایران را باز کردند. به جز این دو بازی در سایر بازیها، تیم ملی کشورمان همواره برابر ازبکستان به برتری دست یافته و یا تلاش دو تیم با تساوی بدون گل پایان یافته است.

در بازی های آسیایی 1998 بانکوک، تیم ملی ایران با هدایت مرحوم منصور پورحیدری توانست ازبکستان را 4 بر صفر مغلوب کند.

ایران و ازبکستان سه بار بازی دوستانه با یکدیگر برگزار کرده اند؛ در سال 1388 ایران با هدایت افشین قطبی برابر این تیم به تساوی بدون گل رسید، در خرداد 1394 هم ایران با تک گل مهدی ترابی به پیروزی رسید و در شب گذشته بار دیگر، ایران با یک گل (روزبه چشمی) این تیم را شکست داد.

در بازی های مقدماتی جام جهانی هم ایران و ازبکستان چهار بار به مصاف هم رفته اند؛ در خرداد 1391 ایران با گل ثانیه های پایانی خلعتبری، در خانه حریف به پیروزی رسید اما در دیدار برگشت در مهرماه همان سال در ورزشگاه آزادی مغلوب شد؛ این دیدار آخرین بازی سیدمهدی رحمتی در تیم ملی ایران بود و پس از آن دیگر به تیم ملی دعوت نشد.

در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018، ایران در مهرماه 1395 با تک گل سیدجلال حسینی در تاشکند برابر ازبکها پیروز شد و در دیدار برگشت در خرداد 1396 با دو گل مهدی طارمی و سردار آزمون، این تیم را شکست داد و صعودش را به جام جهانی 2018 روسیه قطعی کرد.

 

2081

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *