وان‌ پلاس 6 در برابر نسل قبل؛ چه چیزهایی تغییر کرده است؟

علمی

وان‌پلاس ۶ به عنوان یکی از موردانتظارترین گوشی‌های سال، دقایقی پیش با نمایشگر بزرگ‌تر، تراشه‌‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ و دوربین دوگانه معرفی شد. وان‌پلاس ۶ به یک نمایشگر ۶.۲۸ اینچی از نوع اوپتیک امولد مجهز شده است و بار دیگر وان‌پلاس رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس را برای پرچمدارش در نظر گرفته است؛ نمایشگر وان‌پلاس ۶ نزدیک به ۸۴ درصد سطح جلوی گوشی را پوشانده است. شایان ذکر است که وان‌پلاس ۵ تی نمایشگری ۶ اینچی به نمایشگری ۶ اینچی مجهز شده بود. بلاخره وان‌پلاس نیز به مانند دیگر شرکت‌های بزرگ‌ تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند به استفاده از شیشه در قاب پشتی گوشی خود روی آورده است.

همانطور که انتظار می‌رفت وان‌پلاس از آخرین تراشه‌ی کوالکام برای پرچمدار خود استفاده کرده است. نسخه‌ی مجهز به ۸ گیگابایت رم وان‌پلاس ۶ حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی داشته و نسخه‌ی ۶ گیگابایت آن نیز در دو مدل ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود؛ وان‌پلاس ۵ تی تنها در دو مدل ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده بود که به ترتیب این مدل‌ها به ۶ و ۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز شده بودند.

سنسورهای ۱۶ و ۲۰ مگایپسکلی از نظر رزولوشن تغییر نسبت به نسل قبل نکرده‌اند اما اضافه شدن لرزشگیر اپتیکال تصویر در کنار نسخه‌ی الکترونیکی خبر خوشحال‌کنند‌ه‌ای برای علاقه‌مندان به این برند خواهد بود. دوربین سلفی نسل جدید نیز همانند گذشته ۱۶ مگاپیکسلی است. خوش‌بختانه جک ۳.۵ میلی‌‌متری صدا از وان‌پلاس ۶ حذف نشده است و فناوری شارژ سریع محبوب وان‌پلاس یعنی Dash Charge هنوز حضور پررنگی در این گوشی دارد. وزن و ضخامت وان‌پلاس ۶ کمی نسبت به نسل قبل افزایش پیدا کرده است اما این تغییر چندان محسوس نیست. گوشی‌های وان‌پلاس همواره عملکرد خوبی در بخشی شارژدهی داشته‌اند و انتظار می‌رود این شارژدهی در نسل جدید نیز نقطه‌ی قوتی برای وان‌پلاس ۶ باشد. ظرفیت باتری وان‌پلاس ۶ تفییری نسبت به نسل قبل نکرده و همچنان ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعت است. لطفا از جدول زیر برای مقایسه‌ی مشخصات فنی این دو گوشی استفاده کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *