وان پلاس 6 در برابر رقبا

علمی

وان‌پلاس همواره گوشی‌های مورد احترامی را با قیمت پایین و در قامت یک پرچمدار به بازار عرضه کرده است و این مساله در مورد آخرین عضو این خانواده‌ی پر آوازه نیز صدق می‌کند. وان‌پلاس ۶ همانند دیگر پرچمداران جدید بازار به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز شده است؛ این تراشه در کنار ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم در مدل ۲۵۶ گیگابایتی قطعا از نظر عملکرد رقبا را به چالش خواهد کشید. چینی‌ها این‌بار استفاده از فلز را کنار گذاشته و همانند آیفون ۱۰، گلکسی اس ۹ پلاس، جی ۷ تین‌کیو، پی ۲۰ پرو و اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم از شیشه در قاب پشتی استفاده کرده است. هنوز اطلاعات کاملی در مورد مقاوت وان‌پلاس ۶ در برابر نفوذ آب اعلام نشده است اما احتمالا از وان‌پلاس از این نظر یک پله عقب‌‌تر از رقبای گران‌قیمتش قرار می‌گیرد.

وان‌پلاس ۶ با نسخه‌ی ۸.۱ اندروید روانه‌ی بازار خواهد شد اما این گوشی طبق اعلام گوگل در زمان عرضه نسخه‌ی بتای اندروید پی را دریافت خواهد کرد. دوربین گوشی‌های وان‌پلاس هرگز به اندازه‌ی دیگر قسمت‌های آن قوی نبوده است و امسال نیز رقبای قدری را پیش روی دارد. همانند ۴ عضو از لیست ۵ عضوی رقبای این گوشی، وان‌پلاس از دوربین دوگانه بهره می‌برد. خوشبختانه اضافه شدن لرزشگیر اپتیکال به این دوربین شانس رقابت با بهترین‌های بخش عکاسی را افزایش می‌دهد.

نمایشگر ۶.۲۸ اینچی وان‌پلاس ۶ از نظر رزولوشن مشابه دیگر گوشی چینی لیست یعنی پی ۲۰ پرو است. به جز ایکس زد ۲ پریمیوم بقیه‌ی گوشی‌ها از نمایشگر اولد بهر می‌برند. ۸۳.۸ درصد از جلوی گوشی توسط نمایشگر پشوانده شده است و از این نظر بعد از گلکسی اس ۹ پلاس بهترین عملکرد را دارد. وان‌پلاس ۶ همچنان جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را حفظ کرده است و همراه با گلکسی اس ۹ پلاس تنها گوشی‌های مجهز به چنین درگاهی هستند. ظرفیت باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی وان‌پلاس ۶ روی کاغذ حرفی برای گفتن در مقابل پی ۲۰ پرو ندارد؛ اما وان‌پلاس همواره در بخش باتری شگفتی‌ساز بوده است. فناوری شارژ سریع Dash Charge یکی از سریع‌ترین‌ها در نوع خود است که در گوشی جدید نیز حضور پر رنگی دارد.

قیمت مهمترین و اصلی‌ترین برتری وان‌پلاس ۶ نسبت به رقبایش است به طوری که قیمت زیر ۶۰۰ دلار این گوشی ارزش خرید آن را دو چندان می‌کند. برای مقایسه‌ی دقیق‌‌تر مشخصات فنی وان‌پلاس ۶ با گلکسی اس ۹ پلاس، آیفون ۱۰، اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم، جی ۷ تین‌کیو و هواوی پی ۲۰ پرو از جدول زیر استفاده کرده و نظر خود را درباره‌ی این گوشی جدید با ما در میان بگذارید:

آیفون 10 / آیفون ایکس / iPhone X

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *