رکوردشکنی انویدیا طی زمستان ۲۰۱۸ به لطف ارزهای دیجیتال

علمی

انویدیا گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ را منتشر کرده که طی آن باز هم به رکوردشکنی ادامه داده است. آمار ارائه شده توسط انویدیا نشان از این دارد که این کمپانی طی زمستان ۲۰۱۸ موفق شده تا بار دیگر رکوردشکنی کند. انویدیا درآمد ۳.۲۱ میلیارد دلاری کسب کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۷ شاهد افزایش ۶۶ درصدی بوده است. سود عملیاتی انویدیا نیز براساس اطلاعات ارائه شده ۱.۲۹۵ میلیارد دلار گزارش شده که در مقایسه با زمستان ۲۰۱۷ بیش از ۱۳۴ درصد افزایش پیدا کرده است. نکته جالب در خصوص گزارش مالی انویدیا، سود خالص ۱.۲۴۴ میلیارد دلاری این کمپانی است که افزایش ۱۵۱ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال پیش برای این کمپانی به ارمغان آورده است.

اصلی‌ترین منبع درآمد انویدیا، تولید تجهیزات مورد استفاده برای بازی‌ها است که البته بخش بزرگی از مشتریان این بخش را ماینرها یا معدن‌کاوان ارزهای دیجیتال تشکیل می‌دهند. درآمد این بخش از کمپانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۷.۷ درصد افزایش یافته و به ۱.۷۲۳ میلیارد دلار رسیده است. همانطور که اشاره کردیم بخش بزرگی از افزایش درآمد انویدیا به لطف ارزهای دیجیتال است، حال آنکه بازی‌هایی نظیر PUBG و Fortnite نیز تاثیر مثبتی روی افزایش درآمد انویدیا طی زمستان داشته‌اند.

درآمد بخش دیتاسنترهای انویدیا نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۷۱ درصد افزایش پیدا کرده و به بیش از ۷۰۱ میلیون دلار رسیده است. بخش دیتاسنترهای انویدیا در طول دو سال اخیر بیش از ۳۹۰ درصد رشد کرده است. بخش دیتاسنترها را باید دومین کانال درآمدی انویدیا دانست که از وجود محصولاتی نظیر تسلا وی ۱۰۰ بهره می‌برد. ضمنا باید به این نکته اشاره کرد که استفاده از پردازنده‌های گرافیکی در دیتاسنترها نیز افزایش یافته است.

از جمله بخش‌های دیگر کمپانی که پیش‌تر شاهد رشد بالایی بوده و در زمستان سال جاری رشد پایینی را تجربه کرده، بخش خودروهای هوشمند است که انویدیا در این حوزه محصولاتی نظیر پردازنده‌های تگرا را راهی بازار می‌کند. این شرکت در این بخش، رشد درآمد ۳.۵۷ درصدی را تجربه کرده و درآمد کسب شده توسط این قسمت به ۱۴۵ میلیون دلار رسیده است.

بخش فروش گواهی‌ تکنولوژی‌های انویدیا نیز با رشد درآمد ۱۴۸ درصدی همراه شده و درآمد این بخش از کمپانی به ۳۸۷ میلیون دلار رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *