عملکرد دفاعی در 15 دقیقه شروع بازی؛ استارت پیکان خیلی ضعیف کار می کند

ورزشی


در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود – پیکان که با مجید جلالی در رقابت های این فصل نتایج بسیار خوبی کسب کرده، در برخی زمینه ها عملکرد آماری بسیار ضعیفی از خود نشان داده که یکی از آنها عملکرد دفاعی در 15 دقیقه شروع بازی است.

به گزارش وب سایت نود، پس از بررسی عملکرد تیمها در خط حمله در فاصله زمانی دقایق یک تا 15 بازی، در اینجا عملکرد تیمها از نظر آمار دفاعی آنها مورد بررسی قرار می گیرد. اگر هر نیمه بازی به سه زمان 15 دقیقه ای تقسیم شود، در یک سوم ابتدایی نیمه اول (و در واقع یک ششم اول کل بازی) در رقابت های فصل جاری تا کنون 68 گل به ثمر رسیده که برترین تیم های گلزن در این زمان به ترتیب استقلال و پرسپولیس با 9 و 8 گل زده هستند. اما در بخش دفاعی، ضعیف ترین تیم در این 15 دقیقه یکی از تیم های بالای جدولی است که در این فصل نتایج بسیار خوبی هم کسب کرد. پیکان با وجود نتایج بسیار خوبی که در این فصل رقم زده، و علیرغم آنکه 5 گل هم در این زمان به ثمر رسانده، اما 9 گل نیز دریافت کرده و بدترین وضعیت را در بین تیم های حاضر در رقابت های فصل جاری دارد. همانطور که همه تیم های لیگ برتری در این مقطع زمانی از بازی موفق به گلزنی شده اند، دروازه همه تیمها هم در این زمان باز شده است.

شاگردان مجید جلالی در 7 بازی در 15 دقیقه ابتدایی از حریفان گل خورده اند که در دو بازی مقابل پارس جنوبی جم و پرسپولیس دروازه آنها دو بار باز شده است. در این 7 بازی، پیکان یک بار بازگشت موفقی به بازی داشته و پیروز میدان شده و یک بار هم به تساوی دست یافته؛ اما در 5 بازی دیگر مغلوب حریف شده است. پس از خودروسازان، سپاهان اصفهان با 7 گل دومین تیم ضعیف از این نظر شناخته می شود. تیم های نفت تهران، سپیدرود و صنعت نفت آبادان 6 بار دروازه شان در این مقطع زمانی باز شده و تیم های فولاد و استقلال خوزستان به همراه تراکتورسازی 5 گل از حریفان دریافت کرده اند. سیاه جامگان و پارس جنوبی جم 4 و گسترش فولاد تبریز 3 گل خورده داشته اند. استقلال تهران، پدیده مشهد و سایپا تیم های با 2 گل خورده هستند.

اما بهترین خط دفاعی در 15 دقیقه ابتدایی بازی به طور مشترک در اختیار تیم های اول و دوم جدول رده بندی است. پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان در یک سوم ابتدایی نیمه اول تنها یک بار از حریفان گل دریافت کرده اند؛ پرسپولیس در همان بازی که تا پیش از دقیقه 15 دروازه خود را باز شده دید، در پایان بازی را به پیکان واگذار کرد. ذوب آهن اصفهان هم در هفته هفتم در دقیقه 11 برابر استقلال گل خورد اما در پایان بازی به نتیجه مساوی دست یافت.

 

 

2081

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *