نگاهی به لژیونرهایی که سابقه حضور در تیم های اماراتی رقیب نمایندگان ایران را دارند

ورزشی


در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود – در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا نمایندگان ایران به مصاف تیم های اماراتی خواهند رفت که در سال های گذشته چندین بازیکن کشورمان در این تیم های اماراتی بازی می کردند. 

به گزارش وب سایت نود، برخی از بازیکنان ایرانی حضور طولانی مدتی در لیگ امارات داشتند و بعضی از بازیکنان هم نتوانستند خود را با شرایط فوتبال این کشور وفق داده و خیلی زود از تیم شان جدا شدند. در ادامه لژیونرهای ایرانی که در سه تیم اماراتی الوحده، الوصل و العین (رقبای نمایندگان ایران در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا) بازی کردند، را مشاهده می کنید. 

الوحده امارات حریف ذوب آهن اصفهان

تنها لژیونر ایرانی که در الوحده بازی کرد، جواد نکونام بود. وی پس از جدایی از پاس تهران، به الوحده پیوست. البته حضور جواد نکونام در تیمی که این هفته در لیگ قهرمانان میزبان ذوب آهن خواهد بود، زیاد طول نکشید و او به الشارجه امارات رفت. پس از الشارجه هم نکونام به اوساسونا پیوست تا این انتقال، آغاز سال های درخشش فوق العاده و مستمر جواد نکونام در فوتبال اسپانیا و لالیگا باشد. 

 

العین امارات حریف استقلال تهران

تیم قدرتمند اماراتی هم مثل الوحده فقط از یک بازیکن ایرانی، آن هم به صورت قرضی، استفاده کرد. فرهاد مجیدی ستاره محبوب استقلالی ها که حدود هفت سال در چند تیم اماراتی بازی کرد، در بین هواداران اماراتی هم بسیار محبوب و پرطرفدار بود. در اولین دوره بازی های لیگ قهرمانان آسیا، العین پس از صعود از گروه خود و راهیابی به مرحله حذفی، مجیدی را به عنوان بازیکن قرضی به خدمت گرفت. فرهاد مجیدی در دقایق پایانی دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی گل برتری العین را به ثمر رساند تا شاگردان متسو فینالیست شوند. قهرمانی مجیدی با العین در اولین فصل لیگ قهرمانان آسیا دیگر توسط هیچ بازیکن ایرانی تکرار نشد تا فرهاد مجیدی همچنان تنها ایرانی باشد که قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده است. 

 

الوصل امارات حریف پرسپولیس تهران

برای فوتبال دوستان ایرانی، و به ویژه هواداران استقلال، نام الوصل و مجیدی بهم پیوند خورده؛ مجیدی طولانی ترین دوران حضور یک بازیکن ایرانی را در الوصل داشت. الوصل یکی از تیم های اماراتی بود که بازیکنان زیادی از فوتبال ایران به این تیم پیوستند، اما هیچ یک حضور طولانی مدتی را در جمع زردپوشان الوصل نداشتند. به جز فرهاد مجیدی که به عنوان یکی از برترین گلزنان تاریخ این باشگاه شناخته می شود، ایمان مبعلی هم در این تیم توپ می زد. بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در یک فصل حضورش در الوصل، 7 بار برای تیمش گلزنی کرد.

محمدرضا خلعتبری بازیکن سابق پرسپولیس هم در یک دوره برای الوصل بازی کرد؛ هدایت الوصل در آن زمان بر عهده اسطوره تیم ملی آرژانتین یعنی دیگو مارادونا بود و خلعتبری زیر نظر او بازی می کرد. علیرضا نیکبخت واحدی هم از دیگر بازیکنان ایرانی بود که پیراهن الوصل را بر تن کرد. هواداران استقلال همان اندازه که از حضور فرهاد مجیدی و درخشش او در این تیم، خاطرات خوبی از الوصل دارند، به همان اندازه هم شنیدن نام این تیم برای آنها یادآور خاطراتی تلخ و نفرت انگیز است؛ به این دلیل که نیکبخت واحدی ستاره دو دهه پیش استقلالی ها، پس از جدایی از جمع آبی پوشان به الوصل امارات رفت، و در بازگشت به لیگ برتر ایران، پیراهن قرمز پرسپولیس را بر تن کرد. حامد کاویانپور هافبک خلاق پرسپولیس و تیم ملی، مدت زمان اندکی در الوصل حضور داشت اما خیلی زود از این تیم جدا شد. پیرامون جدایی حامد کاویانپور شایعات زیادی مطرح و عنوان شد اختلافات بین او و فرهاد مجیدی علت اصلی جدایی هافبک سابق پرسپولیس از تیم اماراتی بود. 

 

2081

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *