دربی عجیب تهران : تیم قوی‌تر بازنده است

ورزشی


در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود – در طول تاریخ دربی‌های لیگ برتری پایتخت ، زمانیکه دو تیم اختلاف امتیاز زیادی داشته‌اند نه تنها تیم با امتیاز بیشتر برنده نبوده بلکه در اکثر موارد شکست خورده است.

به گزارش وب سایت نود، دربی در همه جای دنیا یک دیدار متمایز محسوب می‌شود ولی گویا دربی پایتخت به عنوان حساس‌ترین رقابت باشگاهی ایران ویژگیهای خاص خود را دارد.یکی از آن ویژگیها این است که تیمی که از تیم  رقیب فاصله امتیاز زیادی دارد در تقابل رو در رو توفیقی نداشته است.

در دربی ۸۶ ،‌ پرسپولیس با ۵۷ امتیاز ، ۱۹ امتیاز از رقیب خود استقلال که صاحب ۳۸ امتیاز بود فاصله داشت. این بیشترین اختلاف امتیازی است که دو تیم در تاریخ لیگ برتر قبل از دربی داشتند و نهایتا تیمی که امتیاز کمتر داشت پیروز میدان شد.

بعد از دربی اخیر ، دو رقیب تهرانی در دربی ۷۴ بیشترین اختلاف امتیاز را داشتند. قبل از این دربی که در هفته بیست و چهارم لیگ یازدهم برگزار شد استقلال با ۴۶ امتیاز ، ۱۶ امتیاز از پرسپولیس ۳۰ امتیازی بیشتر داشت . تیم با امتیاز بیشتر تا ده دقیقه پایانی از حریف ده نفره خود پیش بود ولی ظرف ده دقیقه معجزه ایمون زائد شکل گرفت و پرسپولیس به پیروزی ۳-۲ رسید. استقلال در آن فصل در پایان رقابتها ،‌اختلاف با پرسپولیس را به عدد ۲۴ رساند.

یک بار دیگر اختلاف دو تیم قبل از دربی ۱۶ امتیاز بود. دربازی برگشت لیگ پنچم امیر قلعه نویی که در مسیر قهرمانی با استقلال قرار داشت برابر پرسپولیسی که به تازگی آری هان را به خدمت گرفته بود به تساوی بدون گل رسید. این بازی از معدود دفعاتی است که تیم دارای امتیاز بیشتر مغلوب نشد.

دیگر دیداری که دو تیم با اختلاف امتیاز زیاد با هم  روبه رو شدند در هفته پایانی لیگ چهاردهم بود. در این بازی دو تیم با توجه به شرایط جدول شانسی برای قهرمانی و حتی کسب سهمیه نداشتند ولی استقلال که ۱۴ امتیاز از پرسپولیس بیشتر داشت با تک گل علی علیپور مغلوب شد

در دیدار برگشت فصل گذشته نیز پرسپولیس قبل از دربی ۱۳ امتیاز از حریف بیشتر داشت و در حال خلق کردن مقتدرانه ترین قهرمانی و جابه جا کردن رکوردها و حدنصابهای تاریخ لیگ برتر بود که ناباورانه در دربی با نتیجه ۳-۲ تن به شکست داد.

با این اوصاف در ۵ دربی لیگ برتری که دو تیم بیشترین اختلاف را با هم داشتند در ۴ نوبت تیمی که امتیاز کمتر را داشته موفق به پیروزی شده و یک بار هم بازی مساوی شده است.بیشترین امتیازی که تیمی بیشتر از تیم رقیب داشته و موفق به پیروزی در دربی شده در دربی رفت این فصل اتفاق افتاد که پرسپولیس با داشتن ۱۱ امتیاز بیشتر پیروز شهرآورد شد. البته لازم به توضیح است که در زمان برگزاری دربی رفت ، پرسپولیس یک بازی معوقه داشت و با یک بازی کمتر ۸ امتیاز پیش بود و پرسپولیس چند هفته پس از دربی در بازی عقب افتاده موفق به پیروزی شد و با لحاظ ۳ امتیاز آن دیدار در تعداد بازی برابر ۱۱ امتیاز از حریف پیش بود

۶۰۶۱۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *