10 ایرانی برتر تاریخ بوندس لیگا

ورزشی


در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود – سایت آلمانی   11freunde  به بررسی ده لژیونر برتر ایرانی تاریخ فوتبال بوندس لیگا از نظر تعداد بازی پرداخته است.
به گزارش خبرنگار سایت برنامه نود ، این رسانه معتبر آلمانی ، سوابق برترین بازیکنان ایرانی تاریخ بوندس لیگا را  از نظر تعداد بازی و گل و تیم هایی که در آن عضویت داشته اند مورد بررسی قرار داده است. بر این اساس مهدوی کیا که دو فصل متوالی عنوان اول و دوم بهترین گلساز بوندس لیگا را به خود اختصاص داده بود با 255بازی در بوخوم و هامبورگ بیشترین تعداد بازی را در بین ده لژیونر ایرانی برتر بوندس لیگا داشته است. خبرنگار سایت نود به بررسی این گزارش پرداخته است

1. مهدی مهدوی‌کیا، 255 بازی، 29 گل. وی همچنین در آکادمی هامبورگ به عنوان مربی برای مهاجمین فعالیت دارد.

2. وحید هاشمیان، 208 بازی، 38 گل. وی بوخوم را با لقب هلیکوپتر ترک کرد و در حال حاضر با تیم زیر 17 سال هامبورگ همکاری دارد.

3. اشکان دژاگه، 158 بازی، 19 گل. وی حاضر به بازی مقابل اسرائیل در بازی‌های زیر 21 سال نشد و در حال حاضر عضو تیم ملی ایران است.

4. علی دایی، 107 بازی، 19 گل، 2 عنوان گلزن برتر ملی سال و تنها بازیکن فوتبال که بیش از 100 گل ملی در کارنامه دارد. تنها در بایرن مونیخ بود که او درخشش همیشگی را نداشت.

5. فریدون زندی، 55 بازی، 6 گل. وی در اِمدِن متولد شد و در آکادمی مِپِن رشد کرد. در ایران قهرمان شد در حالی که تجربه حضور در کایزرسلاترن و فرایبورگ را داشت.

6. علی کریمی، 34 بازی، 3 گل، او یکی از انتقال‌های مورد علاقه ماگات محسوب می شد

7. کریم باقری، 29 بازی، 4 گل. بازیکنی که احساس خوبی در میانه میدان ایجاد می‌کرد.

8. دانیل داوری، 29 بازی، 0 گل. به خاطر وی نبود که برانشوایگ تنها یک فصل در بوندس لیگا دوام آورد.

9. خداداد عزیزی، 20 بازی، 5 گل. غزال تیزپای ایران مسبب شادی کلن شده بود.

10. امیر شاپورزاده، 16 بازی، 0 گل. پس از هانزاروستوک، در FSV فرانکفورت، کیکرز اوفن‌باخ و چند تیم دیگر نیز به میدان رفت.

60610

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *