تصاویر مفهومی سرفیس فون تاشو مایکروسافت منتشر شد

علمی

طی چند سال گذشته، خبرهای مختلفی درباره تصمیم مایکروسافت برای معرفی گوشی هوشمند منتشر شده است و این گمان را به وجود آورده که ردموندی‌ها قصد دارند در بازار گوشی‌ هوشمند نیز حضور داشته باشند.

چند ماه قبل، مجددا خبرهای تازه‌ای درباره گوشی سری سرفیس مایکروسافت منتشر شد. ظاهرا این گوشی هوشمند سرفیس فون نام دارد و قرار است با صفحه نمایش تاشو رونمایی شود؛ ولی زمان معرفی آن مشخص نیست. بر اساس اطلاعاتی که چند ماه قبل منتشر شد، ظاهرا ردموندی قصد دارند این سرفیس فون تاشو را با سه نمایشگر، قفل مغناطیسی و جایگیری غیر معمول دوربین به بازار عرضه کنند. چند روز قبل نیز شواهدی مربوط به گوشی تاشوی مایکروسافت در نسخه پیش‌نمایش کیت توسعه ویندوز ۱۰ رؤیت شد.

تاکنون پتنت‌های مختلفی درباره سرفیس فون تاشو به ثبت رسیده است. طراحی به نام هری دوهیان کیم، دست به کار جالبی زده و اطلاعات مربوط به پتنت‌های ردموندی‌ها را در قالب طرحی مفهومی به تصویر کشیده است. وی باکمک پتنت‌ها و تصورات ذهنی خود، دست به طراحی سرفیس فون زده و تصاویری از آن منتشر کرده است. ویدئوی زیر، پیش‌نمایشی از ایده‌ی دوهیان کیم با عنوان «چالش طراحی ۱۰۰ روزه» است. وی قصد دارد با توجه به بازخورد کاربران، در طی ۱۰۰ روز طراحی مفهومی خود از سرفیس فون تاشو را بهبود دهد.

در این طراحی مفهومی، نمایشگر سوم که کمتر از یک ماه قبل در قالب پتنت جدیدی معرفی شد، گنجانده نشده است. این نمایشگر احتمالا از قسمت لولای گوشی به دو نمایشگر دیگر متصل خواهد شد و بخشی از تصویر را همانند دو نمایشگر دیگر به نمایش خواهد گذاشت. در طرح مفهومی کنونی، تنها دو نمایشگر برای سرفیس فون طراحی شده است و خبری از نمایشگر سوم نیست.

با توجه به خبرهای غیر رسمی درباره سرفیس فون، بی‌شک به‌زودی شاهد انتشار اطلاعیه‌ای از سوی مایکروسافت درباره این گوشی هوشمند خواهیم بود. آخرین بیانیه‌ی رسمی مایکروسافت مربوط به ماه ژانویه است که ردموندی تلاش خود برای معرفی سرفیس فون تاشو را تأیید کردند. هرچند در حال حاضر و بعد از گذشت چند ماه،‌ آن اطلاعات دیگر قدیمی شده‌اند و باید به‌روز شوند. با این حال تصاویر مفهومی سرفیس فون تاشوی احتمالی مایکروسافت در کنار ویدیوی منتشرشده، می‌تواند اطلاعات خوبی درباره شکل ظاهری این گوشی هوشمند تاشو در اختیار کاربران قرار دهد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *