گزارشی از یک آبروریزی دسته جمعی / پرسپولیس میزبان است یا استقلال؟!

ورزشی


در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود – قرعه‌کشی هجدهمین دوره لیگ برتر در حالی برگزار شد که اشتباهی عجیب در برنامه‌های منتشر شده توسط سازمان لیگ رخ داد و سردرگمی همه را در پی داشت.

به گزارش وبسایت نود، در حاشیه برگزاری قرعه‌کشی هجدهمین دوره لیگ برتر ناهماهنگی عجیبی بین بخش فنی مراسم و جدولی که به صورت کاغذی در اختیار خبرنگاران و نمایندگان تیم‌ها قرار داده شد به وجود آمد.

در برگه‌ای که با عنوان فرم خام قرعه کشی در اختیار حاضرین قرار گرفت و تصویر آن را در زیر مشاهده می‌کنید، رنگ بنفش به عنوان تیم میزبان و سفید برای تیم میهمان مشخص شده بود، اما در توضیحات پایین برگه اشاره شده که تیم شماره 5 میزبان تیم شماره یک است. همین موضوع باعث شد بسیاری از افراد دچار مشکل شوند، چرا که طبق توضیح زیر برگه مشخص نبود چه تیمی میزبان است و حتی سایت سازمان لیگ هم برنامه بازی ها را برعکس منتشر کرد.

برخی تصور می کردند استقلال در هفته اول میزبان پیکان است و برخی دیگر پرسپولیس را میزبان پدیده در تهران معرفی کردند، اما طبق جدولی که سعید فتاحی، مسئول برگزاری مسابقات هم اعلام کرد برنامه این جدول کاغذی درست است، تیم های میهمان با رنگ بنفش مشخص شده بودند و نتیجه عکس به دنبال داشتند و همین برنامه روی سایت سازمان لیگ رفت در حالی که روی نمایش‌گرهای سالن چیز دیگری به نمایش درآمده و استقلال به عنوان میزبان پدیده مشخص شد! (تصاویر زیر)

گویا تنها چیزی که برای سازمان لیگ و مسئولان آن اهمیت دارد صحبت از رنگ جام پرسپولیس و ستاره لوگوی استقلال و تعریف و تمجید از اسپانسر و آرزوی سلامتی برای قلب مهدی تاج و پرداختن به زرق و برق و ظواهر است و کوچکترین توجهی به مسائل اصلی نمی شود.

پرسپولیس و استقلال هر کدام برنامه های مخصوص به خودشان را منتشر کردند و خودشان را میزبان بازی اول و آخر لیگ و دربی رفت می دانند و سایت ها و خبرگزاری ها هم وضعیت مشابهی دارند و هرکدام برنامه متفاوتی منتشر کرده اند.

از همه جالب تر سایت سازمان لیگ بود که یک برنامه نصفه و نیمه همزمان با انجام قرعه کشی در قالب یک خبر منتشر کرد که ترتیب تمام بازی‌های آن اشتباه بود و خیلی زود آن را حذف کرد. نکته تاسف بار آنجاست سایت سازمان لیگ که باید مرجع انتشار رسمی رخدادهای لیگ باشد از پوشش هرگونه رخدادی عاجز است و برنامه مسابقات لیگ را از سایتی کپی کرد که جای برخی تیم ها در آن خالی است و به جای نامشان عدد «0» درج شده است!

سازمان لیگ و مسئولانش به تنها چیزی که توجه کرده بودند انداختن دربی به هفته های میانی لیگ و جدا کردن تیم های همشهری و بیرون آوردن گوی ها و جمع کردن سر و ته ماجرا بود و مهم ترین بخش این مراسم که اعلام برنامه لیگ در انتهای قرعه کشی بوده را فراموش کردند.

همین الان که بیش از سه ساعت از قرعه کشی هجدهمین دوره لیگ برتر حرفه ای چند صد میلیاردی فوتبال ایران گذشته است نه مسئولان 16 تیم لیگ برتری، نه خبرنگاران و رسانه ها و نه هواداران تیم ها هیچ کدام نمی دانند تیم محبوبشان هفته اول لیگ کجا بازی می کند!

در نهایت پس از همه این سردرگمی ها سازمان لیگ بیانیه ای منتشر کرده و به اشتباه خود اعتراف کرد.

سعید فتاحی در مورد اشتباه پیش آمده در اعلام میزبانی و میهمانی تیم ها در قرعه کشی هجدهمین دوره لیگ برتر گفت: در پایین جدولی که در اختیار رسانه ها و نمایندگان باشگاه ها در مراسم قرعه کشی قرار داده شد به اشتباه نوشته شده بود: « اعدادی که در خانه بنفش قرار دارند میزبان هستند » حتی مثال درج شده بعد از این جمله نشان می داد که این کلمه به اشتباه میزبان حک شده بود و باید عنوان می شد اعدادی که در خانه بنفش قراردارند میهمان هستند.

وی افزود: همین مساله باعث سردرگمی برخی نمایندگان رسانه ها و نمایندگان تیم ها در قرعه کشی شد. به این ترتیب اعلام می شود که برنامه صحیح وترتیب صحیح میزبانی و میهمانی تیم ها در نیم فصل اول لیگ برتر هجدهم به شرح برنامه اعلام شده ذیل است: 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *