بررسی خریدهای قلعه‌نویی در سپاهان؛ ژنرالِ آسمان

ورزشی


در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود – خرید مهاجمانی با قد 195، 190 و 184 سانتی‌متری در تیمی که فصل قبل با دو مهاجم 175 و 173 سانتی‌متری بازی می‌کرد، نشان می‌دهد که قلعه‌نویی در حال پیاده‌سازی تفکرات فوتبالی‌اش است. فوتبالی بر مبنای قدرت توپ‌های هوایی و قدرت فیزیکی مهاجمان.

به گزارش وبسایت نود، به کار بردن واژه «کیک‌ اند راش» یکی از جنجالی‌ترین کنفرانس مطبوعاتی‌های فصل قبل لیگ برتر را رقم زد. طعنه‌ای که شفر به مدل فوتبال ذوب‌آهن نسبت داد و معتقد بود که با بزن زیرش، برنده مسابقه شدند. واکنش امیر قلعه‌نویی هم به این طعنه جالب بود: «اگر با بزن زیرش برده‌ایم، ضعف آنهاست». یعنی قلعه‌نویی منکر فوتبال کیک‌ اند راش تیم‌اش نشد. سبکی سنتی که سال‌هاست قلعه‌نویی را پرافتخارترین مربی لیگ برتر کرده است. حالا اولین اقدام قلعه‌نویی در سپاهان هم، خرید بر همین مبنا بوده است.

مهاجمان فصل قبل سپاهان از بین نفرات کوتاه قامت و سرعتی انتخاب شده بودند. ساسان انصاری با قد 173 سانتی‌متری اصلی‌ترین امید گلزنی سپاهان بود که در 25 مسابقه به عنوان مهاجم هدف به بازی رفت. مهدی شریفی دیگر مهاجم تیم کرانچار بود. بازیکنی با قد 175 سانتی‌متری که در 22 بازی به عنوان مهاجم نوک بازی کرد. مهرداد محمدی، مروان حسین و رضا میرزایی دیگر مهاجمان تیم بودند که در معدود بازی‌ها به عنوان مهاجم هدف به بازی گرفته شدند. قد این سه بازیکن هم به ترتیب 178، 182 و 175 سانتی‌متر بود. یعنی جز مروان حسین که مهاجم اصلی تیم هم نبود، قد هیچ کدام از سپاهانی‌ها حتی به 180 سانتی‌متر هم نمی‌رسید. اتفاقی که اجازه بازی متکی به سانتر را به سپاهان نمی‌داد.

همین باعث شد که قلعه‌نویی خیلی زود مهاجمان مد نظر خودش را به سپاهان بیاورد. کی‌روش استنلی 195 سانتی‌متری اولین خرید سپاهان در خط حمله بود. بازیکنی با قد 195 سانتی‌متری و خصوصیاتی فیزیکی. خرید بعدی سپاهان از پارس‌جم آمد. ابراهیم صالحی 190 سانتی‌متری که سه گل فصل گذشته زده بود. قلعه‌نویی به خرید این دو مهاجم اکتفا نکرد و سومین بازیکن فیزیکی را هم امروز به تیم‌اش اضافه کرد. سجاد شهباززاده 184 سانتی‌متری که او هم از همه مهاجمان فصل قبل سپاهان بلند قامت‌تر است با سپاهان قرارداد بست.

پیش از همه این‌ها، محمد ایرانپوریان بعد از شش فصل راه‌اش را از تراکتور جدا و به سمت سپاهان کج کرد. دفاع راستی که تبحر بالایی در ارسال پاس‌های هوایی دارد و معمولا جزو بازیکنان برتر از حیث تعداد پاس گل است. یعنی قلعه‌نویی خیلی زود استراتژی فصل بعدش را هم بر مبنای فلسفه فوتبالی‌اش چید. پاس‌های هوایی ایرانپوریان و استفاده از قدرت فیزیکی سه مهاجم جدید تیم. کادر امیر قلعه‌نویی هم دقیقا همان کادرفنی فصل قبل ذوب‌آهن هستند و این مجموعه حداقل یک فصل این برنامه را در کنار هم تمرین کردند. که در نهایت رتبه دوم لیگ را به همراه داشت و نسبتا موفقیت‌آمیز هم بود. حالا قرار است قلعه‌نویی این ماجراجویی را در دیگر تیم اصفهانی ادامه دهد.

 

14001

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *