مقایسه هت‌تریک‌های ملی مسی با رونالدو / پایاپای با کریس، پایین‌تر از خودش

ورزشی


در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود – لیونل مسی، فوق‌ستاره بارسلونا در بازی دوستانه تیم ملی آرژانتین مقابل هائیتی، برای ششمین بار در جدال‌های ملی هت‌تریک کرد و امیدهایش برای شکستن طلسم زدن 3 گل در یک بازی جام‌جهانی را افزایش داد.

 به گزارش سایت نود، برنده 5 عنوان بهترین بازیکن سال جهان در  3 حضور قبلی در مهم‌ترین فستیوال فوتبال دنیا موفق به ثبت هت‌تریک نشده و 4 هت‌تریک از مجموع 6 هت‌تریک او هم در بازی‌های دوستانه شکل گرفته است. 2 توفیق دیگر لیونل در زدن 3 گل در یک بازی در مقدماتی جام‌جهانی و جام ملت‌های آمریکای‌جنوبی رقم خورده است.

اولین هت‌تریک، بسیار دیر 

 زمانی یکی از انتقادات پرشمار درباره عدم درخشش مسی در رده ملی به هت‌تریک نکردنش در رده ملی مربوط می‌شد. در حقیقت لیونل خیلی دیر، 29 فوریه 2012 تازه در شصت و هشتمین بازی ملی، پس از 19 گل ملی، مقابل سوئیس در یک بازی دوستانه 3 گل زد و برتری 3 بریک آلبی‌سلسته را رقم زد.رونالدو، رقیب ابدی مسی در سی و چهارمین بازی ملی موفق به ثبت اولین هت تریک خودش شد و از این نظر کاملا از لیونل جلوست.

3 گل باارزش به دشمن دیرینه 

دومین هت‌تریک ملی مسی اما ارزش زیادی داشت. او مقابل برزیل به چهارمین آرژانتینی زننده 3 گل به دشمن دیرینه در یک رقابت تبدیل شد. لیونل در استادیوم «مت لایف» آمریکا  3 گل از 4 گل تیمش را وارد دروازه برزیل کرد و برتری 4 بر 3 در بازی دوستانه 9 ژوئن 2012 را رقم زد.

3 گل کم‌ارزش 

 سومین هت‌تریک مسی ارزش زیادی نداشت. او باز هم در یک بازی دوستانه مقابل گواتمالا  3 گل از 4 گل آلبی‌‌سلسته را وارد دروازه تیم نگون‌بخت آمریکای‌شمالی کرد. 

باز هم رقیبی از آمریکای‌شمالی

مسی برای چهارمین هت‌تریک در رده ملی، باز هم یک رقیب از آمریکای‌شمالی را پیدا کرد. این بار پاناما در جام ویژه جشن صدسالگی جام ملت‌های آمریکای‌جنوبی به عنوان میهمانی از تکه دیگر قاره آمریکا شرکت کرد و 5 بر صفر به آرژانتین باخت. مسی با زدن 3 گل، اولین هت‌تریکش در یک تورنمنت را برای آرژانتین رقم زد.

ناجی تیم ملی آررژانتین

 پنجمین و ششمین هت‌تریک مسی در 2 بازی متوالی شکل گرفت و او برای اولین بار 2 بار متوالی برای تیم ملی کشورش هت‌تریک کرد. گلزن برتر تیم ملی آرژانتین با زدن 3 گل مقابل اکوادور در هفته پایانی مقدماتی جام‌جهانی 2018، تیم در خطر حذف شدن را مستقیما به جام جهانی برد. مسی برای بازی ملی بعدی، مدت زیادی صبر  کرد و سرانجام در بازی دوستانه مقابل هائیتی یک بار دیگر موفق به ثبت هت‌تریک شد.

مقایسه با رونالدو

*مسی مقابل 3 رقیب از آمریکای شمالی، یک رقیب از اروپا و 2 رقیب از آمریکای‌جنوبی هت‌تریک کرد اما 5 هت‌تریک رونالدو مقابل تیم‌های ضعیف اروپایی( ایرلند شمالی، سوئد، ارمنستان،آندورا و جزایرفارو) رقم خورد.

*ستاره تیم ملی آرژانتین تا به حال موفق به ثبت پوکر (زدن 4 گل در یک بازی) نشده اما رونالدو یک بار این کار را مقابل آندورا انجام داد.

*فوق‌ستاره بارسلونا در 124 ملی 64 گل (میانگین 51 صدم گل در هر بازی) و رونالدو در 149 بازی ملی و 81 گل (54 صدم گل در هر بازی) زده است.

*مهاجم بارسلونا در شصت و هشتمین بازی ملی خودش اولین هت‌تریک را تجربه کرد و رونالدو در سی و چهارمین بازی ملی طعم زدن 3 گل در یک بازی را چشید.

 از مجموع 5 هت‌تریک رونالدو 4 مورد در مقدماتی جام‌جهانی و یک مورد در مقدماتی یورو ثبت شده است. مسی در 4 بازی دوستانه، یک بازی جام ملت‌های آمریکای‌جنوبی و یک بازی مقدماتی جام‌جهانی  هت‌تریک کرد. برتری مسی، یک هت‌تریک در یک تورنمنت است؛ کاری که رونالدو موفق به انجامش نشده است.

1977

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *