لیورپول

ورزشی


در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود – رئال مادرید را با لقب «قوی سپید» می‌شناسیم اما نام پرنده نقش بسته روی آرم باشگاه لیورپول هنوز برای خیلی‌ها شناخته شده نیست. «لیوربرد» نام گونه‌ای نایاب پرنده یکجانشین است که زادگاهش را بندر لیورپول می‌نامند و شکلی شبیه لک لک دارد. به همین دلیل گاه قرمزها را «لک لک» هم می‌نامند.

 به گزارش سایت نود، وجه استعاری فینال لیگ قهرمانان اروپا در  ساعت 23:15 امشب بین لیورپول و رئال مادرید در ورزشگاه کیف اوکراین، لقب 2 پرنده برای 2 باشگاه است؛ کنایه‌ای از تلاش برای بهترین، آخرین و بلندترین پرواز برای رسیدن و نشستن روی قله فوتبال اروپا. لیورپول 13 سال و یک روز پیش برای پنجمین و تاکنون آخرین بار این کار را انجام داد اما برای رئال مادرید، رسیدن به جام لیگ قهرمانان به آسانی آب خوردن  به نظر می‌رسد! آن‌ها از زمان شکست مقابل لیورپول در بازی نهایی فصل 1981-1980 جام باشگاه‌های اروپا، 7 فینال اروپایی را برده‌اند و انگار در بازی‌های نهایی شکست ناپذیر هستند. در سوی مقابل، یورگن کلوپ، سرمربی رقیب استاد باختن در فینال‌هاست و تا به حال از 6 فینال تنها در یک بازی نهایی به برتری دست یافته است.

 وضعیت فعلی

 لیورپول از لحظه به صدا درآمدن سوت پایان بازی برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در خانه رم، لیگ برتر انگلیس را از یاد برد و تنها به خاطر نیاز به کسب سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان در بازی آخر با برایتون به برتری رسید. در سوی مقابل، رئال مادرید هم که قهرمانی در لالیگا را دور از دسترس خودش می‌دید، نایب‌قهرمانی را قربانی تمرکز برای فینال لیگ قهرمانان کرد و در نهایت با رتبه سوم و بدترین عملکرد 11 سال اخیرش لالیگا را به پایان برد.

 مصدومان و غایبان 

رئال مادرید در آستانه بازی نهایی، هیچ محروم و مصدومی ندارد اما قرمزهای آنفیلد کماکان نمی‌توانند روی چمبرلین متیپ و گومز حساب کنند. مصدومیت کمر امره جان هم دردسرساز شده و هنوز معلوم نیست بتواند در کیف به میدان برود.

 نبردهای قبلی 

این 2 تیم تاکنون 5 بار به مصاف هم رفته‌اند که هر 5 رقابت در جام باشگاه‌های اروپا و لیگ قهرمانان اروپا شکل گرفته است. لیورپول 3 بازی اول در فینال فصل 1981-1980 و 2 بازی رفت و برگشت مرحله یک‌هشتم‌نهایی فصل 2009-2008 لیگ قهرمانان را برد اما رئال به قصد جبران  2 رقابت مرحله گروهی فصل 2014-2013 را به سود خودش خاتمه داد.

آنچه باید بدانید 

*رونالدو در صورت قهرمانی به اولین بازیکن برنده 5 جام لیگ قهرمانان اروپا (رقابت‌هایی که از فصل 1993-1992 با این نام پیگیری شد) تبدیل می‌شود.

*کاپیتان سرخیو راموس در ورزشگاه محل برگزاری این فینال، جام قهرمانی رقابت‌های یورو 2012 را بالای سر برد.

*رئال مادرید هر 5 قهرمانی قبلی در لیگ قهرمانان را در حالی به دست آورد که گل اول بازی را به ثمر رساند.

ترکیب احتمالی

رئال مادرید: ناواس، مارسلو، کارواخال، راموس، واران، کروس، مودریچ، کاسیمیرو، ایسکو، بنزما و رونالدو

 لیورپول: کاریوس، آرنولد، فن‌دایک، لاورن، رابرتسون، هندرسون، میلنر،فینالدوم، مانه، فرمینو و صلاح

1977

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *