هفته بیست و هفتم از نگاه دوربین؛ ژنرال جادوگر

ورزشی


در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود – هفته بیست و هفتم بازی‌های لیگ برتر برگزار شد و پرسپولیس بالاخره بعد از چند هفته که در انتظار کسب یک امتیاز بود توانست با سه امتیاز شیرین قهرمانی‌اش را قطعی کند. نبرد نایب‌قهرمانی احتمالا به این زودی‌ها به پایان نخواهد رسید و فعلا ذوب‌آهن آماده امید اول قرار گرفتن در رتبه دوم است. پایین جدولی‌ها هم باختند تا نشان دهند که همه آنها سزاوار صعود به دسته پایین‌تر هستند. 

در این روزها که خیلی‌ها اعتقاد دارند نقطه ضعف پرسپولیس نبودن یک دستیار فنی در کنار برانکوست این تیم توانست با حضور پانادیچ قهرمانی لیگ برتر را جشن بگیرد! البته نکته این جشن این بود که این مربی روی نیمکت تیم رقیب حضور داشت. 

یکی از بازیکنانی که در بازی پرسپولیس و پدیده بیش از همه زیر ذره‌بین قرار داشت و در معرض توجهات بود، محمدرضا خانزاده بود. اکثر آنهایی که این بازی را تماشا می‌کردند به دنبال جواب این سوال بودند که چرا او به تیم ملی دعوت شده و در دو بازی تدارکاتی هم فیکس بوده. بعید به نظر می‌رسد که کسی جواب سوالش را در این بازی پیدا کرده باشد ولی با این حال بعید نیست که کی‌روش تصمیم بگیرد شماره 3 قرمز را جانشین شماره 4 سفید در ترکیب اصلی کند. احتمالا خانزاده هم قصد دارد جلال حسینی را برای همین قضیه آماده کند!

در این عکس دو بازیکن وجود دارند که یکی فرشته نجات و یکی بزرگترین بحران دایی در این فصل بوده‌اند. قلی‌زاده که هفته گذشته در برنامه 90 حاضر شده بود در این بازی هم ستاره بازی‌اش بود. کمی آنطرف‌تر اما محمدرضا اخباری مثال نقضی برای این قضیه است. دروازه‌بانی که مدت‌هاست از آن دروازه‌بان آماده قبلی فاصله گرفتهو ناآماده بودنش این فصل ضرر سختی به سایپا زد. سایپا این روزها درگیر رقابت تنگاتنگی با استقلال و ذوب‌آهن برای کسب مقام نایب‌قهرمانی است اما اگر تعیین رتبه به تفاضل گل برسد سایپا آخرین شانس نایب‌قهرمانی است. تیمی با تفاضل +2 که بدترین تفاضل را میان 5 تیم ابتدای جدول دارد و بخشی از این تفاضل گل عجیب را مدیون گل‌هایی است که اخباری در ابتدای فصل چندتا چندتا دریافت می‌کرد. 

شماره 6 آبی‌ها را می‌شناسید؟ اگر نمی‌شناسید او پشت پیراهن پدیده‌ای‌ها معرفی شده است. امید و زندگی. او معنایی جز این برای استقلالی‌ها ندارد.

یکی از زیباترین شادی گل‌های لیگ برتر و استقلال. وقتی که گلزن بازی سراغ نام‌ها و بزرگ‌های روی نیمکت نمی‌رود و شادی گلش را با جوانانی تقسیم می‌کند که به این زودی‌ها شانسی برای دیده شدن ندارند. 

دنیای مربی‌گری دنیای نامردی است. در آن فرقی نمی‌کند که تو تا مدتی پیش ستاره بودی یا جادوگر یا بهترین بازیکن دنیا. مربی‌گری قواعد خودش را دارد. به همین دلیل است که کریمی که در زمان بازی‌گری‌اش حسابی برای ژنرال خط ونشان می‌کشید و حتی گفته می‌شد در زمان حضور در تیم ملی چند بار به او لایی زده بود در دنیای مربی‌گری اینطور مغلوب او شد. یک شکست سنگین و سه گله که اوضاع سپیدرود را برای ماندن خیلی سخت می‌کند.

 

احتمالا شعار جدید ویسی در فصل جدید تغییر کرده است و او اعتقاد دارد که «دروازه‌بان خوب شمشیر دولبه است.» زمانی لبه این شمشیر به سمت حریفان استقلال خوزستان بود که قهرمان شد و در بازی دیروز به سمت استقلال خوزستان که سقوط این تیم به لیگ یک را تقریبا قطعی کرد.

این عکس را می‌شود کاندیدای دریافت جایزه از موسسه صلح و دوستی دانست. بازیکن نیمکت‌نشین و تعویض‌شده شاکی دست در دست مربی در پایان بازی.

 

30388

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *