انتشار نامه های مربوط به تخلفات و فساد رییس فدراسیون فوتبال سیرالئون

ورزشی


در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود – پرونده فساد مالی رییس فدراسیون فوتبال سیرالئون همچنان باز است.

به گزارش وبسایت نود، ایشا جوهانسن، ریس فدراسیون فوتبال سیرالئون که در روزهای اخیر با ارسال نامه ای به فیفا برای بررسی احتمال تبانی در دیدار دوستانه با تیم ملی ایران سر و صدای زیادی به پا کرده، در سال ۲۰۱۷ پس از اینکه به فساد مالی متهم شد حسابی خبرساز شد.

جوهانسن که یکی از معدود روسای زن فدراسیون های فوتبال در دنیا محسوب می شود در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ به همراه دو تن دیگر از اعضای فدراسیون فوتبال سیرالئون به اتهام تخلف و فساد توسط پلیس دستگیر شدند. دو فرد دستگیر شده دیگر، نایب رییس فدراسیون و دبیر کل فدراسیون کریستوفر کامارا بودند.

در ابتدا جوهانسن و کامارا به شش مورد فساد و سو استفاده از جایگاه شان متهم شده بودند که بعدتر به یازده مورد افزایش پیدا کرد. جوهانسن متهم به هفت مورد تخلف شده بود که سه مورد مشترک هم با کامارا در پرونده وی درج شده بود. کامارا نیز به جز این سه مورد به یک مورد تخلف و سو استفاده از جایگاهش متهم شده بود.

این اتهامات باعث شد که هیئت اجرایی فدراسیون فوتبال سیرالئون جلسه فوق العاده ای تشکیل دهد و تصمیم به برکناری جوهانسن و کامارا تا زمان مشخص شدن تکلیف پرونده شان بگیرد.

در زیر می توانید متن و عکس نامه هایی که از سوی هیئت اجرایی به این دو نفر ارسال شده را مشاهده کنید. 

 

 

نامه هیئت اجرایی فدراسیون فوتبال سیرالئون به کریستوفر عبدل کامارا

هیئت اجرایی فدراسیون فوتبال سیرالئون از من خواسته به اطلاع شما برسانم که از پست دبیرکلی فدراسیون فوتبال سیرالئون برکنار شدید. هیئت اجرایی در جلسه ای که روز ۲۳ اکتبر سال ۲۰۱۷ برگزار شد چنین تصمیمی را اتخاذ کرد. از شما خواسته می شود تمامی وسائلی که متعلق به فدراسیون هستند را به مقامات مربوطه تحویل دهید. لازم بذکر است تا زمانی که رای کمیسیون ضد فساد درباره اتهامات نسبت داده به شما مشخص شود، نیمی از حقوق خود را دریافت خواهید کرد. هیئت اجرایی فدراسیون تا زمان مشخص شدن نتیجه پرونده حمایت خودش را از شما اعلام می کند و برای شما در این برهه از کارنامه کاری تان آرزوی موفقیت می کند. هیئت اجرایی همچنین از شما می خواهد که عضو فدراسیون باقی بمانید و در موارد لزوم تجربیات تان را در اختیار مسئولان قرار دهید.

نامه هیئت اجرایی فدراسیون فوتبال سیرالئون به ایشا جوهانسن

هیئت اجرایی فدراسیون فوتبال سیرالئون از من خواسته به اطلاع شما برسانم که تا زمان مشخص شدن رای کمیسیون ضد فساد فدراسیون در رابطه با اتهاماتی که به شما نسبت داده شده از پست ریاست فدراسیون فوتبال سیرالئون کنار گذاشته شدید. جلسه هیئت اجرایی مطابق با قوانین فدراسیون برگزار شد و چنین تصمیمی اتخاذ شد. این هیئت از آقای بریما مازولا خواسته تا زمان مشخص شدن نتیجه پرونده شما ریاست فدراسیون را بر عهده بگیرد. هیئت اجرایی فدراسیون ضمن آرزوی به نتیجه رسیدن سریع این پرونده حمایت خودش را از شما در این برهه اعلام می کند.

فیفا پس از این احکام با انتشار بیانیه ای اعلام کرد هیئت اجرایی فدراسیون فوتبال سیرالئون اجازه برکناری جوهانسن و دبیرکل فدراسیون را نداشته و این دو نفر باید در پست های خود باقی بمانند. جوهانسن و کامارا در اواخر ماه اکتبر با حضور در دادگاه ضمن تاکید بر بی گناهی خود با گذاشتن وثیقه از زندان آزاد شدند. با گذاشتن چند ماه هنوز دادگاه این دو نفر برگزار نشده و جوهانسن با حمایت فیفا همچنان ریاست فدراسیون را بر عهده دارد. 

 

۲۰۳۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *