دوحه، بدترین شهر برای پرسپولیس/ مثبت و منفی باخت در قطر

ورزشی


در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود – پرسپولیس دیشب سه-یک به السد باخت تا یکی از سنگین‌ترین باخت‌هایش در آسیا را تجربه کند.

به گزارش سایت نود، بازی دیشب پرسپولیس، یازدهمین تقابل این تیم با تیم های قطری در لیگ قهرمانان آسیا بود. پرسپولیس در 10 بازی قبلی 4 پیروزی، 3 شکست و 3 تساوی به دست آورده بود، با باخت دیشب حالا پرسپولیس از 11 مصاف با قطری‌ها صاحب چهار برد و چهار باخت شده است.

چهار باخت پرسپولیس مقابل قطری‌ها همه در دوحه بوده و باختهای سنگینی هم برای قرمزها رقم خورده است.

صعود به عنوان تیم دوم

اولین باخت پرسپولیس در قطر در سال 2009 رقم خورد. قرمزها پنج-یک به الغرافه باختند. این شکست سنگین ترین باخت پرسپولیس در تاریخ لیگ قهرمانان محسوب می شود. تک گل پرسپولیس را علی کریمی به ثمر رساند. پرسپولیس البته در بازی رفت الغرافه را برده بود و از گروهش صعود کرد.

سه باخت دیگر پرسپولیس در قطر همه با هدایت برانکو ایوانکوویچ بوده است. این تیم در سال 2015 سه-صفر به لخویا(الدحیل کنونی) باخت. پرسپولیس آن فصل هم صعود کرد.

پرسپولیس فصل قبل هم به الریان سه-یک باخت. این بار هم پرسپولیس به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شد.

پرسپولیس این بار به السد باخت تا باخت به هر چهار تیم مطرح قطر را تجربه کرده باشد. جالب اینکه هر وقت پرسپولیس به یک تیم قطری باخته در نهایت در گروه خود دوم شده است و با دومی صعود کرده است.

نکته مثبت باخت دیشب این است که پرسپولیس هرگز با باخت به قطری ها از آسیا حذف نشده و نکته منفی‌اش این است که این باخت‌ها همیشه شانس سرگروهی را از پرسپولیس گرفته‌اند.

پرسپولیس به غیر از این چهار باخت دو بار دیگر هم در قطر به میدان رفته است. در سال 2012 سه-صفر الغرافه را در دوحه شکست داد، سال گذشته هم در مرحله حذفی یک-صفر لخویا را برد و صعود کرد.

پرسپولیس از شش مصافش در قطر صاحب چهار باخت و دو برد شده و هر گز در قطر با قطری ها مساوی نکرده است.

پرسپولیس پنج بار هم در تهران با قطری ها بازی کرده که در این پنج بازی باخت نداشته و صاحب دو برد و سه مساوی شده است. پرسپولیس دو مرتبه الغرافه و لخویا را برده است.

پرسپولیس در کل 14 باخت در تاریخ لیگ قهرمانان داشته که چهارتای آن مقابل قطری ها بوده، سه شکست دربرابر ازبک ها، شش باخت در برابر عربستانی ها و یک شکست هم دربرابر اماراتی ها.

14 باخت پرسپولیس در این شهرها رقم خورده؛ دوحه:4، تهران:3، جده:2، ریاض:2، ابوظبی:2، تاشکند:یک.

57189

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *