توییتر برای اولین بار در پاییز ۲۰۱۷ به سوددهی رسید

علمی

توییتر دیروز گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی را منتشر کرد که براساس آن این کمپانی برای اولین بار در طول ۱۲ سال گذشته به سوددهی رسیده است. اطلاعات ارائه شده توسط توییتر نشان از این دارد که این کمپانی از درآمد ۷۳۲ میلیون دلاری سود خالص ۹۱ میلیون دلاری را کسب کرده است. درآمد توییتر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نزدیک به دو درصد از افزایش داشته است. توییتر در طول پاییز ۲۰۱۷ شاهد افزایش درآمد خود از نمایش آگهی بوده که برگرفته از تغییرات ایجاد شده در پلتفرم این شبکه‌ی اجتماعی در کنار فروش آگهی‌های ویدیویی است. هرچند درآمد توییتر طی سال ۲۰۱۷ میلادی در مقایسه با سال پیش از آن مقداری کاهش داشته، اما توییتر موفق شده تا درآمد ۲.۴ میلیارد دلاری را طی پاییز ۲۰۱۷ به دست بیاورد.

توییتر اعلام کرده که میزان کاربران فعال ماهیانه‌ی این کمپانی به ۳۳۰ میلیون نفر رسیده که از زمان ورود این کمپانی به تالار بورس در سال ۲۰۱۲ میلادی نشان‌دهنده‌ی افزایش بسیار کم تعداد کاربران است. براساس اطلاعات ارائه شده توییتر در سال ۲۰۱۲ میلادی تنها ۲۱۸ میلیون نفر کاربر فعال ماهیانه داشته و این تعداد در طول ۵ سال اخیر تنها کمی بیش از ۱۰۰ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است، حال آنکه فیسبوک به عنوان یکی از رقبای توییتر در فاصله‌ی سال ۲۰۱۲ تا امروز میزان کاربران فعال ماهیانه‌ی خود را از ۸۴۵ میلیون نفر به بیش از ۲.۱۳ میلیارد نفر افزایش داده است.

توییتر در سال‌های گذشته نتوانسته آنچنان که باید به میزان کاربران خود بیافزاید و حتی تا مرحله‌ی خریداری شدن توسط سایر کمپانی‌ها نیز پیشرفته، حال آنکه این پیشنهاد‌ها توسط توییتر رد شده است. همانطور که اشاره کردیم، توییتر موفق شده تا درآمد ۷۳۱.۶ میلیون دلاری را به دست بیاورد، حال آنکه تحلیل‌گران وال استریت کسب درآمد ۶۸۶.۴ میلیون دلاری را برای این کمپانی پیش‌بینی کرده بودند.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *