سایت گل: جهانبخش، ستاره شناخته‌شده ایران

ورزشی


در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود – بخش مکزیکی سایت گل به تمجید از علیرضا جهانبخش، بازیکن تیم ملی ایران پرداخته است.

به گزارش وبسایت نود، در این مقابله به قلم آنا کروز مانخارز نوشته شده است:”این دومین جام جهانی جهانبخش است و بیشترین انگیزه ممکن را دارد. آقای گل فصل لیگ شد. روز 29 نوامبر یکی از بزرگترین روزهای فوتبال ایران در یک زمین کریکت در ملبورن رقم خورد. زمانی که باقری و عزیزی گلهای ایران را برای صعود به جام جهانی 98 پس از 20 سال به ثمر رساندند.جهانبخش در آن زمان شش سال سن داشت و خیلی از استرالیا دور بود اما سعی کرد از اتفاقات آن بازی الگو بگیرد. وی در مصاحبه با سایت فیفا گفته است:”در آن زمان فهمیدم که جام جهانی و فوتبال چقدر مهم است.”

“البته جهانبخش در زادگاهش جیرنده ورزشهای دیگری را هم آزمایش کرد. جیرنده یک شهر کوچک با جمعیت کمتر از سه هزار نفر در شمال ایران است. او  در سن 12 سالگی به داماش گیلان ملحق شد و در سن 17 سالگی اولین بازیش را داشت و و از همان زمان نگاه ها را به خود جلب کرد. اما قهرمان او گلزنان بازی راهیابی جام جهانی در سال 97 نبودند، او الگویش را مهدی مهدوی کیا معرفی می کند. این دو چند ماه با هم در داماش گیلان بودند. بازیهای جهانبخش در لیگ ایران و تیم ملی زیر 19 سال باعث شد تا نظر باشگاه NEC هلند نسبت به او جلب شود. در ژولای 2013 با قراردادی سه ساله درهای حضور در فوتبال اروپا به رویش باز شد. او در فصل اول حضورش در لیگ هلند در 33 بازی شش گل زد و پنج پاس گل داد و در آستانه انتخاب شدن به عنوان بهترین بازیکن جوان قرار گرفت. اما تلاش او کافی نبود و تیمش به لیگ دسته دوی هلند سقوط کرد.بازیکن ایرانی با 12 گل در بازگشت NEC به لیگ دسته اول هلند نقش مهمی داشت. در آن زمان استعداد علیرضا به خصوص ضرباتش با پای راست توجهات را جلب کرده بود و بدین ترتیب در آگوست 2015 به تیم آلکمار ملحق شد. جهانبخش با وجود پیشنهاد اغواکننده پرسپولیس برای ماندن در ایران، حضور در لیگ هلند را انتخاب کرد. علیرضا نترسید و بدون آن که با زبان هلندی آشنا باشد تصمیم گرفت پیشرفت کند.”

در ادامه این گزارش می خوانیم:”رسیدن به ترکیب اصلی آلکمار آسان نبود چرا که مصدومیت از ناحیه زانو هم شروع کارش را به تاخیر انداخته بود. جهانبخش به تدریج صاحب فرصت شد و در سومین فصلش بازیکن فیکس تیمش شد و عنوان آقای گل لیگ هلند را از آن خود کرد. جهانبخش در فاصله چند هفته تا جام جهانی بالاتر از بازیکنانی نظیر یانسن و لوزانو آقای گل فوتبال هلند شد.البته آلکمار در لیگ هلند سوم شد اما جهانبخش در آستانه جام جهانی پاداش تلاش خود را گرفت. او بلندقامت نیست، 180 سانتی متر قد دارد، سرعت چندان بالایی هم ندارد اما می داند که چه زمانی مقاب لدروازه باشد.یکی از خاطراتش در جام جهانی توسط پدرش ساخته شده است. در طول مسابقات جام جهانی 2006 پدرش به او گفت که رویایش این است که یک روز این بازیکن را با پیراهن ایران در جام جهانی بماند.جهانبخش در جام جهانی 2014 حضور داشت و بعد از آن هواداران توقعاتشان از ا وبیشتر شد و او را با اسطوره اش مهدوی کیا مقایسه می کردند. جهانبخش امیدوار است که بتواند به تیم کارلوس کی روش برای صعود به مرحله بعدی کمک کند.هر چند که قرعه ایران با تقابل با تیمهایی نظیر مراکش، پرتغال و اسپانیا از نظر برخی “بدشانسی” بوده است اما آنها به انسجام دفاعی خود اطمینان دارند چرا که در 9 تا از بازیهای مرحله راهیابی به جام جهانی گل نخوردند. جهانبخش به عنوان آقای گل لیگ هلند در سمت راست تیم ملی گزینه فوق العاده ایست و سردار ازمون که در مرحله راهیابی 11 گل زد در خط حمله خواهد بود.”

1140

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *