معرفی بهترین بازی‌های اندروید مشابه Fortnite

علمی

Fortnite شاید هنوز برای دستگاه‌های اندروید در دسترس نباشد، اما این مسئله بدین معنا نیست که دیگر هیچ بازی بتل رویال خوبی برای این سیستم عامل وجود ندارد. در چند ماه گذشته، با محبوبیت روز افزون Fortnite، تعداد زیادی از بازی‌هایی با سبک و سیاق مشابه در Play Store (پلی استور) منتشر شدند که می‌توانید آن‌ها را دریافت و بازی کنید. این شما و این هم ۱۲ بازی اندروید شبیه به Fortnite:

PUBG MOBILE VS PUBG PC and XBOX

PUBG Mobile

ویژگی‌ها: رایگان / بدون تبلیغات / خرید درون برنامه‌ای: از ۰.۹۹ دلار تا ۹۹.۹۹ دلار

شاید PUBG Mobile هنوز به مراحل نهایی توسعه‌ی خود نرسیده باشد، با این وجود این بازی هنوز هم تجربه‌ی یک رقابت بتل رویال درست و حسابی را به بازیکنان ارائه می‌کند. جمع کثیری از طرفداران معتقدند که نسخه‌ی موبایل PUBG نسبت به نسخه‌ی کامپیوتر آن برتری دارد، زیرا هم نرخ فریمش از ثبات بیشتری برخوردار است و هم به صورت رایگان برای بازی کردن در دسترس قرار گرفته است. در این نسخه همچون باقی نسخه‌ها هنوز هم خرید درون برنامه‌ای وجود دارد، اما واحد پول خریداری شده‌ی بازی صرفا برای تهیه‌ی آیتم‌های تزئینی استفاده می‌شود. پس اگر علاقه‌ای به شخصی سازی شخصیت خود در این بازی ندارید، PUBG Mobile هزینه‌ای روی دست شما نخواهد گذاشت.

صد بازیکن با چترهای خود در جزیره‌ای با وسعت ۱۶ کیلومتر مربع (با مقیاس بازی) فرود خواهند آمد تا در نبردی شرکت کنند که پیروزش تنها یک نفر یا یک تیم است. بازیکنان باید خودشان سلاح، وسایل نقلیه‌ و سایر ملزومات را پیدا کنند و تک تک دشمنانشان را در محیطی تاکتیکی که هر لحظه در حال کوچکتر شدن است، شکست دهند. آماده‌ی فرود شوید، در جست‌ و جوی هر چه که برای پیروزی لازم دارید بروید، هر کاری که از دستتان بر می‌آید برای زنده ماندن انجام دهید و آخرین فرد باقی مانده در زمین مبارزه باشید.

garena free fire

Garena Free Fire

ویژگی‌ها: رایگان / بدون تبلیغات / خرید درون برنامه‌ای: از ۰.۹۹ دلار تا ۴۹.۹۹ دلار

Garena Free Fire یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های بتل رویالی است که در Play Store منتشر شد. این بازی از همان ابتدای عرضه مورد استقبال شدید کاربران اندروید قرار گرفت و تا به امروز بیش از پنجاه میلیون بار نصب شده که PUBG و سایر بازی‌هایی که با الهام از آن برای این سیستم عامل ساخته شده‌اند هنوز نتوانسته‌اند به این رقم دست بیابند. پس اگر دنبال یک بازی با جامعه‌ی آماری بالا می‌گردید، Garena Free Fire بازی شما است. نقدهای منتشر شده از این بازی در پلی استور غالبا مثبت هستند و میانگین امتیاز نظر سنجی از بین دو میلیون بازیکن، چهار و نیم است. با وجود اینکه اغلب افرادی که این بازی را تجربه کرده‌اند از آن رضایت دارند، به نظر می‌رسد اخیرا بعد از انتشار آخرین به‌روزرسانی مشکلاتی در اتصال به سرور مشاهده می‌شود.

Free Fire یکی بازی شوتر بقای تمام عیار است. هر ده دقیقه بازی شما را همراه با ۴۹ بازیکن دیگر در یک جزیره با هدف زنده ماندن قرار می‌دهد. بازیکنان می‌توانند با چتر در محل مورد نظر خودشان فرود بیایند. برعکس Fortnite یا PUBG، در این بازی نقشه کوچکتر نمی‌شود و شما اگر مکان امنی پیدا کنید، می‌توانید تا پایان مسابقه یا تغییر جزیره در همانجا مستقر بمانید.

rules of survival

Rules of Survival

ویژگی‌ها: رایگان / بدون تبلیغات / خرید درون برنامه ای از ۰.۹۹ دلار تا ۹۹.۹۹ دلار

Rules of Survival یکی از سه بازی ساخته‌ شده توسط NetEase (نت ایز) است که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم. در هفته‌های گذشته، تیم سازنده‌ی بازی اقدام به اضافه کردن زاویه‌ی دید اول شخص به هنگام پرواز و حالتی جدید به بازی کرد که در آن شما می‌توانید به تیمی متشکل از هم‌وطنان خودتان ملحق شوید و به نبرد تیم‌هایی از بازیکنان کشورهای دیگر بروید و آن‌ها را شکست دهید. از این به روزرسانی‌ها و تغییرات می‌توان حدس زد که سازندگان هنوز با این بازی کار دارند و آن را جدی گرفته‌اند.

این بازی بتل رویال بیش از ۱۰۰ میلیون بازیکن در سراسر دنیا دارد. در این بازی سیصد (بله، سیصد!) بازیکن در یک نقشه‌ی ۸ در ۸ به جان هم میوفتند و در نهایت یک نفر پیروز میدان می‌شود. حواستان باشد که در این بازی نقشه مداوم در حال کوچکتر شدن است،‌ پس تا می‌توانید اسلحه برای خودتان جمع کنید، خود را تا دندان مسلح کنید و به هر طریق ممکنی که می‌توانید زنده بمانید تا پیروز میدان شوید.

last battleground mech

Last Battleground: Mech

ویژگی‌ها: رایگان / بدون تبلیغات / خرید درون برنامه‌ای: از ۴.۴۹ دلار تا ۱۹.۹۹ دلار

بازی Last Battleground: Mech اخیرا با تاثیر از حالت ۵ به ۵ تازه‌ی خود اقدام به تغییر نام خود کرد که به نظر می‌رسد مسیر حرکت این بازی در آینده را نشان بدهد. پس اگر در این لیست دنبال یک بازی متفاوت می‌گردید، حتما به سراغ این بازی بروید. لازم به ذکر است که حالت کلاسیک هنوز هم برای کسانی که به رقابت بتل رویال علاقه دارند در دسترس است،‌ با این وجود شاید نشود حالت بتل رویال این بازی را با سایر بازی‌های صاحب نام این سبک مقایسه کرد.

در این تجربه‌ی ۵ در برابر ۵ شوتر، دشمنان خود را بکشید، مکعب‌های انرژی آزاد کنید، روبات‌های خود را احضار کنید و بر آن‌ها سوار شوید و پرواز کنید. از سلاح‌های سنگینی همچون سامانه‌های موشکی برای کشتار دشمنانتان استفاده کنید و جهان را پیش چشمان خودتان به مخروبه تبدیل کنید. همچنین در این بازی می‌توانید از استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مختلف برای پیروزی در نبرد‌هایتان استفاده کنید.

knives out

Knives Out

ویژگی‌ها: رایگان / بدون تبلیغات / خرید‌های درون برنامه‌ای: از ۰.۹۹ دلار تا ۹۹.۹۹ دلار

Knives Out یکی دیگر از بازی‌های بتل رویال NetEase Games و به نظر خیلی از بازیکنان بهترین اثر این استودیو است. در هفته‌ی گذشته نقشه‌ای جدید به این بازی اضافه شد و همچنین تغییرات مثبتی در ساختار گرافیکی بازی از جمله روان‌تر کردن حرکت شخصیت‌ها صورت گرفت. به نظر می‌رسد هنوز اشکالاتی در اتصال مجدد به بازی و قابلیت گفت‌وگوی صوتی وجود داشته باشد.

صد بازیکن در میدان نبردی وسیع رها می‌شوند. نقشه را کنکاش کنید، خود را مسلح کنید، هدف بگیرید و شلیک کنید. به یاد داشته باشید که تنها یک نفر پیروز این نبرد است. در جزایر، کوه‌هایی که از برف پوشانده شده‌اند، تونل‌های زیر زمینی و ده‌ها محل منحصر به فرد دیگر کاوش کنید تا زمان حمله کردن فرا برسد. در این بازی شما می‌توانید همراه با دوستان خود در حالت‌های دو نفره، حالت جوخه‌ای و حالت تیم آتش به میدان نبرد یورش ببرید.

Grand Battle Royale: Pixel War

Grand Battle Royale: Pixel War

ویژگی‌ها: رایگان / دارای تبلیغات / خرید درون برنامه‌ای: از ۰.۹۹ دلار تا ۱۴.۹۹ دلار

Grand Battle Royale ظاهری شبیه Minecraft دارد که برای دارندگان دستگاه‌های اندروید آشنا به نظر می‌آید. از حال و هوای این بازی می‌توان به این مسئله پی برد که این بازی از بقیه‌ی بازی‌های هم‌ سبک برای بازیکنان کم سن و سال‌تر مناسب‌تر است. در هفته‌ی گذشته نقشه‌ای جدید برای این بازی منتشر شد و حالا قابلیت ساخت تیم‌های چهار نفره با دوستانتان به این بازی اضافه شده است. عادت کردن به نحوه‌ی کنترل در این بازی ممکن است کمی دشوار باشد، با این حال در دو به‌روزرسانی آخر این بازی، تغییراتی برای بهبود مشکلات سیستم کنترل Grand Battle Royale صورت گرفت.

از میدان‌های نبرد جان سالم بدر ببرید، مهارت تیراندازی خود را افزایش بدهید و از تاکتیک‌های مختلف برای پیروزی استفاده کنید. در این بازی درست مثل همه‌ی بازی‌های مشابه، بازیکنان همگی از یک هواپیما به سوی یک جزیره می‌روند، فرود می‌آیند، در پی بهترین آیتم‌ها و سلاح‌ها به جستجو می‌پردازند و دشمنان خود را می‌کشند. در این بازی تمامی بازیکنان در ابتدا هیچ سلاحی در دست ندارند و برای کشتن دشمنان خود نیاز به پیدا کردن آن‌ها در مکان‌های مختلف نقشه دارند.

PIXEL

Pixel’s Unknown Battle Ground

ویژگی‌ها: رایگان / دارای تبلیغات / خرید درون برنامه‌ای از ۰.۹۹ دلار تا ۳.۴۹ دلار

Pixel’s Unknown Battle Ground یک بازی شوتر بتل رویال اول شخص پیکسلی دیگر است که به خاطر فضای کودکانه و مکانیک تیر اندازی خودکارش درست مثل بازی قبل برای بازیکنان کم سن و سال مناسب‌تر است. این بازی از زاویه‌ی دید اول شخص و سوم شخص پشتیبانی می‌کند و پوسته‌های متعددی را در فروشگاه به بازیکنان جهت شخصی سازی شخصیت‌های خود در دسترس قرار داده است. بر خلاف اکثر بازی‌های این لیست، قیمت واحد پول مورد استفاده در این بازی آنقدر‌ها هم زیاد نیست و اصلا سقف خرید درون برنامه‌ای بسیار پایین است.

آیا شما از بازی‌های نظامی پیکسلی خوشتان می‌آید؟ تمام سعیتان را بکنید تا در حال و هوای دیوانه وار شهر بلاک در دنیایی پسا آخرالزمانی زنده بمانید. از یک هلیکوپتر (بالاخره یک تغییر!) در جزیره‌ای خطرناک فرود بیایید، بهترین سلاح‌ها را بیابید و دشمنان خود را بکشید. حواستان به مناطق ممنوعه باشد، چون ماندن در آن‌ها صدمه‌ی زیادی به شما وارد می‌کند. با هر چیزی که به دستتان می‌آید با دشمنانتان بجنگید و تنها فردی باشید که در این جزیره زنده می‌ماند.

survivor royale

Survivor Royale

ویژگی‌ها: رایگان / بدون تبلیغات / خرید‌های درون برنامه‌ای: از ۰.۹۹ دلار تا ۹۹.۹۹ دلار

Survivor Royale، یکی دیگر از بازی‌های ساخته‌ی NetEase، به عنوان یکی از بهترین بازی‌های بتل رویال موجود در پلی استور شناخته می‌شود. این بازی را بیش از ده میلیون نفر از طریق پلی استور نصب کرده‌اند، پس نیازی نیست زمان زیادی را در انتظار پیدا شدن بازی بگذرانید. اگر از این نگران هستید که ممکن است بازی‌های این لیست شباهت زیادی به PUBG یا Fortnite نداشته باشند، در مورد این بازی نیاز نیست زیاد نگران باشید چون PUBG Corp به خاطر شباهت‌های زیادی این بازی با PUBG، اقدام به شکایت رسمی از NetEase کرده‌اند.

۱۰۰ بازیکن در سراسر یک نقشه‌ی بزرگ پخش می‌شوند. هیچکدام از آن‌ها در ابتدای امر سلاح یا آیتمی در اختیار ندارند و برای مسلح کردن خود به جستجو در نقشه برای یافتن آیتم‌هایی که به صورت تصادفی در مناطق مختلف ظاهر می‌شوند، می‌پردازند. بعد از گذشته بیست دقیقه، با کوچک و کوچکتر شدن نقشه، بازیکنان مجبور می‌شوند در یک منطقه جمع و در یک مبارزه‌ی خونین با یکدیگر درگیر شوند. صد بازیکن، میدان نبردی بزرگ و تنها یک نفر که در نهایت پرچم پیروزی را بالای سر خواهد برد.

hopeless land

Hopeless Land: Fight for Survival

ویژگی‌ها: رایگان / بدون تبلیغات / خرید درون برنامه‌ای از ۰.۹۹ دلار تا ۹۹.۹۹ دلار

بازی Hopeless Land: Fight for Survival، ساخته‌ی HERO Game، یکی از جدیدترین بازی‌های این لیست است، اما این مسئله بدین معنا نیست که تعداد افرادی که این اثر را بازی می‌کنند کم هستند. این بازی تا کنون یک میلیون بار در دستگاه‌های اندروید مختلف نصب شده و به همین دلیل مشکل خاصی در روند پیدا کردن بازیکن برای ساخت بازی جدید در این بازی دیده نمی‌شود. تنها یک چیز را قبل از نصب این بازی در نظر داشته باشید؛ اسکرین‌ شات‌های قرار گرفته از این بازی در پلی استور، آن چیزی نیست که نهایتا در بازی اصلی مشاهده خواهید کرد. نمی‌شود گفت که این بازی از نظر بصری بدترین بازی بتل رویال منتشر شده روی پلی استور است، اما از نظر گرافیکی چنان آش دهن سوزی نیست.

در میدان نبرد این بازی، ۱۲۱ بازیکن برای بقا همزمان با یکدیگر می‌جنگند. از نکات متفاوت این بازی با رقیبانش می‌توان به وجود قابلیت استفاده از هلیکوپتر برای جابجایی و حمله به دشمنان در میدان نبرد اشاره کرد.

Guns Royale - Multiplayer Blocky Battle Royale

Guns Royale – Multiplayer Blocky Battle Royale

ویژگی‌ها: رایگان / دارای تبلیغات / خرید درون برنامه‌ای: از ۱.۹۹ دلار تا ۵۴.۹۹ دلار

Wizard Games Incorporated بازی Guns Royale را در ماه نوامبر سال میلادی گذشته عرضه کرد. تنها تفاوت‌های این بازی با سایر آثار سبک بتل رویال در استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده و استفاده از گرافیک پیکسلی است.

از میادین نبرد جان سالم بدر ببرید، مهارت تیر اندازی خود را تقویت کنید، در فضای واقعیت افزوده بازی کنید و هر چه دارید برای پیروزی رو کنید. در این بازی نبرد بر سر جمع کردن سلاح‌های جدید و بالا بردن سطح شخصیتتان قبل از رقبا است. با حذف کردن دشمنانتان از بازی، میدان نبرد را به تصاحب خود در بیاورید.

Survival Squad

Survival Squad

ویژگی‌ها: رایگان / بدون تبلیغات / بدون خرید درون برنامه‌ای

بازی Survival Squad، ساخته‌ی Shenzhen Bingchuan Network Co، آنقدر‌ها هم بازی شناخته شده‌ای نیست. این بازی تنها پانصد هزار بار از طریق پلی استور نصب شده که برای یک بازی بتل رویال رقم پایینی به حساب می‌آید. به تازگی در این بازی حالتی تمرینی اضافه شده که برای بازیکنان تازه کاری که با مکانیک‌های مختلف یا کنترل بازی آشنا ندارند فوق العاده است. در این بازی هیچگونه تبلیغ مزاحم یا خرید درون برنامه‌ای خاصی وجود ندارد، پس با خیال راحت می‌توانید به آن وارد شوید و از بازی خود لذت ببرید.

آیا شما هم آن حس هیجان غیر قابل توصیف را درون خود دارید که بی اختیار شما را به حرکت در می‌آورد؟ پس Survival Squad برای شما است. به هزاران بازیکنی که در سرور شما مشغول بازی هستند ملحق شوید و تلاش کنید که در جزیره‌ای پر از مبارز آخرین شخصی باشید که زنده می‌ماند. هیچ مکانیک غیر منصفانه‌ای وجود ندارد و امکان رخ دادن نتیجه‌ی مساوی برای این بازی تعریف نشده است. تنها چیزی که در این بازی می‌توانید به آن اتکا کنید مهارت و خونسردی خود است. حالا بهتر است خودتان را آماده کنید چون ممکن است پیروز بعدی این بازی شما باشید.

conflict.io

Conflict.io: Battle Royale Battleground 

ویژگی‌ها: رایگان / بدون تبلیغات / بدون خرید درون برنامه‌ای

Conflict.io، ساخته‌ی استودیو YueChuan Games، یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های بتل رویال این لیست است. در این بازی مثل بازی‌های قدیمی همه چیز از بالا نشان داده می‌شود. در Conflict.io هیچ راهی برای حضور تیمی در بازی وجود ندارد و هر کس تنها برای خودش مبارزه می‌کند. در هر رقابت Conflict.io سی و پنج بازیکن در نقشه حضور می‌یابند و سعی می‌کنند با حذف یکدیگر عنوان برنده را کسب کنند. 

در این بازی شما می‌توانید در هر لحظه به مبارزه بپردازید. Conflic.io یک بازی شوتر درگیر کننده‌ی بتل رویال است که کمی با رقبای خود متفاوت است. هر رقابت از مکانی متفاوت آغاز می‌شود. شما می‌توانید سریعا تصمیم بگیرید به دشمنان خود حمله کنید، یا صبر کنید و با مهارت و استراتژی دشمنان خود را از میدان رقابت بدر کنید.

به نظر شما چه بازی‌های بتل رویال خوب دیگری برای دستگاه‌های اندروید وجود دارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *