رنسانس هافبک‌های پرسپولیس؛ بازگشت زوج طلایی

ورزشی


در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود – وحید امیری و فرشاد احمدزاده در بازی با نسف قارشی بهترین عملکرد خود را در بخش هجومی پرسپولیس به نمایش گذاشتند و با پاس‌های کلیدی خود بارها برای مهاجمان سرخپوش موقعیت‌های جدی ساختند.

به گزارش وبسایت نود، امیری و احمدزاده‏، دو هافبک‌ اصلی پرسپولیس در بازی برابر نسف قارشی بعد از هفته‌ها موفق شدند تاثیری جدی روی حملات قرمزها داشته باشند. بعد از نیمکت‌نشینی محض مسلمان وزن خلاقیت در خط هافبک پرسپولیس به طرز قابل توجه‌ای پایین آمده بود. اما در بازی این هفته برابر نسف قارشی دوباره این دو هافبک توانستند با 7 پاس کلیدی نقشی ویژه در حملات سرخپوشان داشته باشند.

در 4 بازی ابتدایی قرمزها در لیگ قهرمانان، امیری و احمدزاده به عنوان مهمترین مهره‌های خلاق و طراح تیم برانکو فقط توانستند 9 پاس کلیدی و یک پاس گل به ثبت برسانند. یعنی به طور میانگین در هر بازی 2.5 پاس منجر به موقعیت خطرناک. در بازی با نسف قارشی اما خط هافبک پرسپولیس به دوران خوب خود بازگشت و این دو بازیکن روی هم رفته 7 پاس منجر به موقعیت خطرناک را به ثبت رساندند. گراف پاس‌های کلیدی امیری و احمدزاده نشان می‌دهد خلاقیت پرسپولیس در بازی با نسف قارشی در ازبکستان به بالاترین سطح خود در مرحله گروهی رسیده بود.

احمدزاده و امیری در اولین بازی که برابر همین تیم ازبک در آزادی بود 4 پاس کلیدی ثبت کردند اما در سه بازی بعدی برابر الوصل در تهران و امارات و السد در قطر، هر بار 2 پاس کلیدی ثبت کردند و نقش کمرنگی در حملات پرسپولیس داشتند. اما حالا دوباره در آستانه پایان مرحله گروهی و صعود قرمزها به مرحله حذفی، شرایط بهتری را از خود نشان داده‌اند. این نقش پررنگ احتمالا با تداوم نیمکت‌نشینی مسلمان همراه خواهد شد. البته حضور مداوم امیری در اردوهای ملی شاید در این شرایط تغییری به وجود آورد. باید منتظر تصمیمات آینده برانکو در روزهای پایانی فصل و گره خوردن بازی‌ها با اردوهای تیم ملی بود.

 

 

14002

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *