همراه با ملی پوشان ایران در جام جهانی 2018؛ بخش چهارم پژمان منتظری

ورزشی


در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود – یکی دیگر از بازیکنانی که در فهرست نهایی کارلوس کی روش حضور دارد و به نظر می رسد وظیفه سنگینی در جام جهانی داشته باشد، پژمان منتظری است.

به گزارش وب سایت نود، در میان مسافران جام جهانی 2018 روسیه، نام پژمان منتظری به عنوان مسن ترین بازیکن به چشم می خورد؛ مدافعی که به نظر می رسد بعد از حذف نام سیدجلال حسینی، وظیفه سنگینی در خط دفاعی تیم کشورمان خواهد داشت و بار سنگین تجربه را باید به دوش بکشد.

 

باثبات، بازیساز و بدون حاشیه

پژمان منتظری یکی از استعدادهای جوان فوتبال خوزستان به شمار می رود که با تیم فولاد خوزستان خود را به فوتبال ایران معرفی کرد. وی از چهارمین دوره رقابت های لیگ برتر همراه با قرمزپوشان اهوازی در سطح اول فوتبال ایران شایستگی هایش را نمایش داد. پژمان که با 34 سال سن مسن ترین بازیکن در فهرست نهایی کارلوس کی برای جام جهانی 2018 روسیه به حساب می آید، سه فصل برای فولاد خوزستان بازی کرد و پس از سقوط این تیم به دسته پائین تر در پایان رقابت های ششمین دوره لیگ برتر، به استقلال تهران پیوست. منتظری در فولاد خوزستان زیر نظر مربیانی چون ملادن فرانچیچ، نناد نیکولیچ، محمد مایلی کهن و آگوستو ایناسیو توپ زد و سپس راهی تیم آبی پوش پایتخت شد.

مرحوم ناصر حجازی در مورد این بازیکن متولد شهر اهواز گفته بود او روزی بهترین مدافع آسیا می شود. منتظری در استقلال روزهای خوبی را سپری کرد و همراه با این تیم به دو عنوان قهرمانی در لیگ برتر دست یافت تا در مجموع سه بار قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کند. پژمان در استقلال زیر نظر مربیانی چون ناصر حجازی، فیروز کریمی، امیر قلعه نویی، صمد مرفاوی، پرویز مظلومی بازی کرد. در ابتدای سال 2014 بود که پژمان با پیشنهاد خوب قطری ها مواجه شد و راهی تیم ام صلال شد. وی پس از آن به تیم العربی پیوست و سه فصلی را هم در این تیم بازی کرد. سرانجام پس از چهار فصل دوری از جمع تیم محبوب، در ابتدای لیگ برتر هفدهم بار دیگر به استقلال تهران بازگشت.

بازگشت به لیگ برتر ایران و حضور در تیم ملی

بسیاری بازگشت پژمان منتظری به استقلال و لیگ برتر ایران را بیشتر با هدف نزدیک تر بودن به تیم ملی و شرایط حضور در اردوهای تیم ملی در سال منتهی به جام جهانی می دانستند. اتفاقی که اکنون برای منتظری در حال رخ دادن است و او به عنوان یکی از مهره های منتخب کارلوس کی روش در جمع فهرست 24 نفره برای عزیمت به روسیه قرار گرفته و می خواهد دومین دوره حضور در جام جهانی را تجربه کند. او در جام جهانی برزیل یک بار بازی مقابل ستارگان بزرگ جهان را تجربه کرده و به خوبی توانست از پس وظایف خود برآید. وی در سال 2011 در دیدار دوستانه برابر فلسطین اولین بازی ملی خود را انجام داد؛ در این بازی که با پیروزی 7 بر صفر ایران همراه شد، منتظری توانست اولین گل ملی خود را به ثمر برساند. 

بازی های پژمان در لیگ برتر هفدهم با انتقاداتی مواجه شد اما در نهایت او توانست نظر کارلوس کی روش را جلب کرده و به عنوان یکی از مسافران دیار مسکو و سن پترزبورگ شناخته شود. منتظری در 34 سالگی به عنوان مسن ترین بازیکن فعلی ایران شناخته شده و 47 بازی ملی هم دارد؛ او تنها یک بار برای ایران گلزنی کرده است. در غیاب سیدجلال حسینی، به نظر می رسد او به عنوان باتجربه ترین مدافع ایران وظیفه سنگینی بر عهده دارد و رهبر خط دفاعی ایران در جام جهانی خواهد بود. 

 

2081

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *