دلایلی برای امیدواری آلمان به تکرار قهرمانی در جام‌جهانی / پرواز جوانان، تداوم درخشش باتجربه‌ها

ورزشی


در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود – 

این روزها همه از احتمال بالای قهرمانی برزیل یا اسپانیا در جام‌جهانی 2018 حرف می‌زنند اما کسی به مدافع عنوان قهرمانی توجه نمی‌کند؛ تیمی که اگر قوی‌تر از 4 سال پیش نباشد، قطعا ضعیف‌تر هم نیست و می‌رود تا علاوه بر تبدیل شدن به سومین قهرمان 2 دوره متوالی جام‌جهانی با 5 قهرمانی در رده اول پرافتخارترین تیم‌های جام‌جهانی با برزیل شریک شود اما به چه دلایلی می‌توان به این آلمان یواخیم لو دل بست؟

جوانان مستعد

در فاصله بین 2 جام جهانی اخیر، 2 بازیکن جوان 22 ساله به نام‌های تیمو ورنر و لروی سانه  همه توجهات را به سمت خود جلب کرده‌اند و  می‌توانند در روسیه به ستاره‌های حقیقی تبدیل شوند.  این زوج تهاجمی هیجان انگیز ارزشی  حدود 60 و 90 میلیون یورو دارند اما جام جهانی داستان قهرمانانی است که می‌دانند برای برآورده کردن انتظارات نباید به چنین تخمین‌هایی توجه کنند.مارکو رویس همواره تورنمنت‌های مهم را به دلیل آسیب دیدگی از دست داده و تنها حضور در رقابت های یورو 2012 را تجربه کرده است. در صورتی که او از آمادگی لازم و شرایط جسمانی ایده‌آل برخوردار باشد، بی‌تردید به گزینه‌ای غیرقابل چشم‌پوشی برای حضور در ترکیب اصلی «مانشافت» تبدیل می‌شود. یوآخیم لوو سرمربی آلمان در روسیه نقش ویژه‌ای برای  ستاره دورتموند در نظر گرفته است.

 عناصر دفاعی

در جام جهانی 2014 خط دفاعی آلمان از لام، هوملس، بوآتنگ و هوودس تشکیل شده بود. این بازیکنان بیشتر ساختاری ایستا داشتند و  از بین آن‌ها تنها فیلیپ لام در فاز تهاجمی وظایف محدودی داشت. با وجود چنین چیدمان محافظه کارانه‌ای در خط دفاعی، مانشافت در جام جهانی گذشته به هدف اصلی خود رسید. برای جام جهانی روسیه اما بازیکنانی نظیر کیمیش، رودیگر، زوله، هکتور و پلاتنهارت به خط دفاعی اضافه شده‌اند که به خصوص در کناره‌ها پویایی بیشتری دارند. وجود چنین بازیکنانی می‌تواند تغییر در فاز تهاجمی قهرمان جهان را به وجود بیاورد. سال گذشته  این بازیکنان در قهرمانی آلمان در جام کنفدراسیون ها تجربیات مهمی اندوختند.

فاکتور «مولر»

توماس مولر فصل گذشته در اواخر دوران حضور کارلو آنچلوتی روی نیمکت بایرن  دوره تلخی را تجربه کرد و  در اکثر بازی‌های مهم در ترکیب اصلی قرار نمی‌گرفت. آمار گل‌های زده او هم بسیار کاهش یافته بود. با برکناری آنچلوتی و حضور یوپ هاینکس شرایط به نفع  مولر تغییر یافت و او باز هم نقش مهمی در قهرمانی بایرن مونیخ در بوندس لیگا داشت.حالا دوستداران فوتبال آلمان از توماس مولر انتظار دارند با توجه به سابقه خوبش درجام جهانی، تفاوت‌ها را رقم بزند.

 انگیزه  

الیور بیرهوف، مدیر تیم ملی آلمان مانند سایر اعضای کادر فنی همواره با هشدارهای خودش به بالا نگه داشتن انگیزه و به هم نخوردن تمرکز بازیکنان کمک کرده است. صحبت‌های زننده گل قهرمانی آلمان در یورو 96 قطعا هیجان دوستداران مانشافت برای شروع جام‌جهانی و موفقیت در عملیات غیرممکن اما جذاب دفاع از عنوان قهرمانی را افزایش خواهد داد.

1977

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *