مشخصات فنی گلکسی A6 و A6 پلاس سامسونگ فاش شد

علمی

آخرین خبرهای درز پیدا کرده از سامسونگ، مشخصات کامل گوشی‌های میان‌رده‌ی بعدی این شرکت را فاش کرده‌اند. سری A6 با گوشی‌های گلکسی ای 6 و گلکسی ای 6 پلاس، گوشی‌های هستند که اطلاعات کامل و تصاویر آنها منتشر شده است. پیش از این نیز خبرها و شایعاتی پیرامون این دو گوشی منتشر شده بود اما خبر اخیر، تمامی مشخصات و همچنین تصاویر واقعی از این محصولات را منتشر کرده است.

گلکسی A6 و گلکسی +A6 گوشی‌های میان‌رده‌ی سامسونگ هستند که به زودی معرفی شده و در بخش میان‌رده‌ها، پایین‌تر از گوشی‌های گلکسی A8 و گلکسی A8 پلاس (۲۰۱۸) قرار می‌گیرند. این دو گوشی جدید نیز مانند مدل‌های حرفه‌ای‌تر به صفحه‌نمایش Infinity Display مجهز هستند.

گوشی گلکسی A6 مجهز به صفحه‌نمایش ۵.۶ اینچی با نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ است. این صفحه‌نمایش از نوع اینفینیتی دیسپلی بوده و رزولوشن ۷۲۰*۱۴۸۰ را به کاربر ارائه می‌کند. حاشیه‌های این صفحه‌نمایش +HD بسیار باریک هستند؛ اما نسبت به دیگر گوشی‌های سامسونگ با صفجه‌نمایش اینفینیتی دیسپلی، حاشیه‌ی بیشتری دارند.

گلکسی A6 و A6 پلاس

پردازنده‌ی اکسینوس ۷۸۷۰ برای Galaxy A6 در نظر گرفته شده و پردازنده‌ی گرافیکی آن نیز Mali T830 است. این گوشی هوشمند از ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد. البته در برخی بازارهای این گوشی با حافظه‌ی رم ۴ و حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد. علاوه بر آن، گلکسی ای ۶ از کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

گوشی میان‌رده‌ی جدید سامسونگ به دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی با دهانه‌ی دیافراگم f/1.7 و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با دهانه‌ی دیافراگم f/1.9 و فلاش LED مجهز است. از دیگر امکانات این گوشی هوشمند می‌توان به بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲، فناوری ارتباطی NFC وسامسونگ پی اشاره کرد. قیمت گوشی گلکسی A6 بین ۳۰۰ تا ۳۴۰ یورو تخمین زده شده است.

گوشی گلکسی A6 پلاس مشخصاتی شبیه به برادر کوچکتر خود دارد. تفاوت اولیه‌ی این دو گوشی در ابعاد صفجه نمایش است. نسخه‌ی پلاس محهز به صفحه نمایش ۶ اینچی با نسبت ۱۸.۵:۹ است. این صفحه نمایش نیز از نوع اینفینیتی دیسپلی بوده و رزولوشن ۱۰۸۰*۲۲۲۰ دارد. سنسور اثر انگشت در هر دوی این گجت‌ها در پشت گوشی و زیر دوربین قرار دارد.

پردازنده‌ی در نظر گرفته شده برای گوشی +Galaxy A6 ساخت کوالکام بوده و اسنپدراگون ۴۵۰ نام دارد. این گوشی در نسخه‌هایی مجهز به ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است. این گوشی نیز از کارت حافظه تا ۴۰۰ گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

تفاوت دیگر نسخه‌ی پلاس و معمولی، دوربین دوگانه گلکسی ای ۶ پلاس است. این گوشی به دو سنسور ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی مجهز است که به‌ترتیب دهانه‌ی دیافراگم f/1.7 و f/1.9 دارند. دوربین دوم نیز مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند کنونی، برای ساختن عمق تصویر و حالت تصویر بوکه استفاده می‌شود. دوربین جلویی گلکسی A6 پلاس نیز مجهز به سنور ۲۴ مگاپیگسلی، فلاش LED و دهانه‌ی دیافراگم f/1.9 است.

گلکسی A6 و A6 پلاس

گلکسی +A6 مجهز به بلوتوث نسخه‌ی ۵ و باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپری خواهد بود. هر دوی این گوشی‌ها با اندروید ۸.۱ عرضه خواهند شد. قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه‌ی پلاس نیز بین ۳۶۰ تا ۴۰۰ یورو خواهد بود.

گوشی‌های جدید سامسونگ از قابلیت‌های دستیار هوشمند این شرکت یعنی بیکسبی استفاده خواهند کرد. قابلیت‌هایی همچون Bixby Vision، Bixby Home و Bixby Reminder برای هر دوی این گوشی‌ها در نظر گرفته شده‌اند اما خبری از Bixby Voice در آنها نیست. تاریخ عرضه‌ی گوشی‌های میان‌رده‌ی جدید سامسونگ مشخص نیست؛ اما برخی تحلیل‌گران ماه می میلادی (اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد ۹۷) را برای عرضه‌ی آنها پیش‌بینی کرده‌اند.

گالری تصاویر گلکسی A6 و A6 پلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *